مطالب مختلف و مفید
 
شنبه 27 دی 1393برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

جداسازی تصویر از متن در ورد, ترفندهای ورد

• جداسازی تصویر از متن در word
چنانچه فایلی با فرمت word در اختیار دارید که فایل ترکیب متن و تصویر است، می‌توانید این دو را از هم جدا کنید و در فایلی جداگانه در اختیار داشته باشید.
در ابتدای کار لازم است دکمه آفیس (کلید گردی که در بالای سمت چپ قرار دارد را بزنید تا فهرست آن باز شود.

 

سپس Other formats را بزنید.
Web pages را از میان فرمت‌ها انتخاب نمایید.
مکان مورد نظر را برای ذخیره فایل مشخص کرده و save‌ را بزنید.
اکنون به پوشه‌ای که فایل خود را در آن ذخیره کرده‌اید، بروید.
در این پوشه می‌توانید تمامی عکس‌های موجود را فایل word را مشاهده کنید.

 

 

نحوه ایجاد نیم فاصله در word
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که کاربران word را درگیر می‌کند، ایجاد نیم فاصله در میان حروف و کلمات است که این فاصله نصف فاصله‌ای است که توسط دکمه space وارد می‌شود.
برای ایجاد نیم فاصله در متون فایل word کافی است پس از تایپ متن مورد نظرتان به جای کلید space کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+z را همزمان بفشارید و یا از ترکیب کلیدهای ctrl + - استفاده کنید.

 

 

نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.
در ابتدای کار لازم است وارد ابزار  Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

 

در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.
حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes  را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت.
منبع:yjc.ir

 

رجیستری ویندوز, پنجره run, آموزش کامپیوتر

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.

 

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 

حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 

اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 

در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

 

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.

منبع:sarzamindownload.com

شنبه 27 دی 1393برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

Kmplayer یک واژه بسیار آشنا برای تماشا کنندگان فیلم است.دلیل ان هم تنظیمات متنوع زیر نویس ان است.
خیلی از مواقع برای اموزش زبان و … نیاز به اجرای دو زیرنویس با هم دیده می شود.اما راه ان بسیار سخت یه نظر می رسد.

 

شما می توانید مشکل نشان ندادن زیر نویس فارسی را از اینجا حل کنید.
۱-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

 

۲-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.

 Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

 

3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv  باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT  وbeytoote.EN.SRT باشد.

 

۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

 

با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.

در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

منبع:ariamoons.com

اگر شما هم یک تلفن‌همراه یا تبلت اندرویدی دارید و می‌خواهید چیدمان منوها را در آن به جای از چپ به راست بودن تغییر داده و برعکس کنید ، می‌توانید از ترفند زیر کمک بگیرید :

1- وارد تنظیمات (Setting) شده و روی Developer options  کلیک کنید.در صورت فعال نبودن ،Developer options را فعال نمایید.

 

ترفند موبایل, برعکس کردن منوی اندروید

 

2- روی گزینه Force RTL layout direction کلیک کنید.

 

ترفند موبایل, برعکس کردن منوی اندروید

 

خواهید دید که چیدمان منوها ، دفتر تلفن و کلیه بخش‌های دستگاه اندرویدی شما برعکس می‌شود.برای استفاده از این ترفند باید اندروید 4.2 و بالاتر روی دستگاه شما نصب باشد.

 

ترفند موبایل, برعکس کردن منوی اندروید

 

ترفند موبایل, برعکس کردن منوی اندروید

 

منبع:yjc.ir

جمعه 26 دی 1393برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

حفاظت اطلاعات شخصی, سیستم‌عامل اندروید

یکی از روش‌های حفاظت اطلاعات شخصی و محرمانه، پنهان کردن آنهاست. همان‌طور که می‌دانید ابزار گالری در سیستم‌عامل اندروید، همه تصاویر، موزیک‌ها و فیلم‌های ذخیره شده شما روی دستگاه هوشمندتان را فهرست کرده و هر فردی که به این ابزار مراجعه کند می‌تواند اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه شما را ببیند.

 

در دیگر بخش‌های حافظه نیز چنانچه فایلی را ذخیره کرده باشید، براحتی برای همه کاربران قابل دسترس و استفاده است. دوست دارید با یک ترفند بسیار ساده، هر پوشه دلخواه‌تان را از گالری و از دید دیگر برنامه‌های اندرویدی مخفی کنید؟

 

برای انجام این کار کافی است به ترفند زیر عمل کنید:
1 ـ توسط هر ابزار مدیریت فایلی که روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده‌اید یا حتی ابزار پیش‌فرضی که برای این کار در سیستم‌عامل اندروید نصب شده است، به پوشه دلخواه بروید. سپس با استفاده از گزینه rename (تغییر نام) یک نقطه به ابتدای نام پوشه اضافه کنید.

 

به عنوان مثال چنانچه نام پوشه Download است آن را بهDownload . تغییر دهید.

 

توجه داشته باشید که اصلا مهم نیست نام پوشه چه باشد، فقط باید یک نقطه در ابتدای آن قرار گیرد تا آن پوشه به یک پوشه مخفی در اندروید تبدیل شود و تمام برنامه‌ها آن را نادیده بگیرند.

 

حفاظت اطلاعات شخصی, سیستم‌عامل اندروید

 

برای دسترسی به پوشه‌های پنهان نیز باید از نرم‌افزاری برای مدیریت فایل‌ها استفاده کنید که قابلیت نمایش فایل‌های پنهان (Hide) را داشته باشد. برای مثال نرم‌افزار ES File Explorer یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار به شمار می‌رود.

 

توجه: با برداشتن نقطه از ابتدای نام پوشه، پوشه موردنظر شما دوباره به حالت اولیه بازخواهد گشت.

 

2 ـ ترفند دیگری که می‌توانید برای نمایش ندادن محتوای یک پوشه در ابزار گالری مورد استفاده قرار دهید، ذخیره یک فایل با نام nomedia . در پوشه موردنظر است. این فایل هیچ پسوندی نباید داشته باشد و نام آن دقیقا باید به همین شکل وارد شود. با قرار دادن این فایل در هر پوشه دلخواه، محتوای چندرسانه‌ای آن از دید نرم‌افزارهای نمایش اینگونه فایل‌ها پنهان مانده و می‌توانید با مراجعه به ابزار مدیریت فایل، هر زمان که بخواهید به محتوای موردنظر دسترسی یابید.

منبع:jamejamonline.ir

جمعه 26 دی 1393برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

کارت گرافیک, ترفندهای کامپیوتری

برای همه شما پیش آمده است که وقتی سر کلاس هستید، شارژ لپ‌تاپتان تمام شود، در حالی‌که کار شما هنوز با لپ‌تاپ تمام نشده است. کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا از همین مقدار شارژ باقیمانده حداکثر استفاده را بکنید. تکنیک‌های بلندمدت به شما کمک می‌کنند عمر باتری خود را افزاش دهید و تکنیک‌های کوتاه مدت برای زمانی‌است که شارژ رو به اتمام است و شما می‌خواهید مقداری زمان اضافی داشته باشید تا بتوانید کارهای ناتمام خود را تمام کنید.

 

راهکارهای کوتاه‌مدت
اگر در شرایط سختی قرار گرفته‌اید، می‌توانید با انجام کارهایی عمر باتری را بسرعت افزایش دهید. هیچ‌یک از این راهکارها مقدار شارژ باقی‌مانده در باتری را افزایش نمی‌دهند فقط این امکان را برای شما فراهم می‌سازند که چند دقیقه بیشتر از این شارژ باقیمانده استفاده کنید.

 

1ـ فعال کردن حالت سرور یا حالت اکو (Echo Mode) مربوط به باتری لپ‌تاپ
این حالت‌ها، با انجام برخی تغییرات خودکار، عمر مفید باتری را طولانی‌تر کرده و مولفه‌های سیستم را در وضعی قرار می‌دهد که از شارژ کمتری استفاده کنند. پس از روشن کردن سرور باتری، دستگاه‌های غیرضروری را خاموش کنید، تنظیمات را طوری تغییر دهید که مصرف شارژ را کاهش دهد. برنامه‌ها و پردازش‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌شوند خاموش کنید و تنظیمات مربوط به فعالیت‌های خود را به ‌گونه‌ای تعیین کنید که از شارژ کمتری استفاده کنند.

 

2ـ غیرفعال کردن درگاه‌ها و وسایلی که استفاده نمی‌شوند
ابتدا تمام لوازم جانبی را که از آنها استفاده نمی‌کنید مثل ماوس یا درایوهای خارجی را جدا کنید و برنامه‌هایی که خیلی شارژ مصرف می‌کنند مثل وای-فای و بلوتوث، پردازنده‌های گرافیکی و درایورهای نوری را که از آنها استفاده نمی‌کنید خاموش کنید.

 

هشدار: قبل از غیرفعال کردن هر وسیله‌ای، اول مطمئن شوید غیرفعال کردن آن اختلالی در عملکرد لپ‌تاپ ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال، نباید هارددرایوی که سیستم عامل روی آن قرار دارد، یا پردازنده‌ای که کل لپ‌تاپ را اجرا می‌کند، غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ابزارهای غیرضروری روی ویندوز، از دیوایس منیجر استفاده کنید.

 

چهار گزینه برای ذخیره کردن شارژ وجود دارد که عبارت است از: کارت گرافیکی (زیرشاخه دیسپلی آداپتورز)، درایو نوری (زیرشاخه درایوهای سی‌دی‌/‌ دی‌وی‌دی) و آداپتورهای اینترنت و وای ـ فای (زیرشاخه آداپتورهای شبکه). روی ابزاری که می‌خواهید خاموش کنید راست کلیک کنید و از فهرست باز شده گزینه Disable را انتخاب کنید. هنگامی که در دیوایس منیجر هستید می‌توانید درگاه‌های غیرقابل‌استفاده را نیز خاموش کنید، مانند درگاه‌های یو.اس.‌بی که هیچ دستگاهی به آنها متصل نشده است.

 

3ـ تغییر تنظیمات
می‌توانید تنظیمات مربوط به صفحه نمایش و صفحه‌کلید را به گونه‌ای تغییر دهید که از شارژ کمتری استفاده کنند. یکی از چیزهایی که خیلی شارژ مصرف می‌کند نور پس‌زمینه صفحه‌کلید است. تا زمانی که در جای تاریکی نیستید و نیازی به نور پس‌زمینه ندارید، آن را خاموش کنید. مورد دیگر صفحه نمایش است. نیازی نیست که همیشه صفحه نمایش دارای 100 درصد روشنایی و بالاترین سطح وضوح تصویر باشد.

 

برای ذخیره کردن شارژ باتری می‌توانید روشنایی را روی 50 درصد تنظیم کنید. علاوه بر این هنگام تایپ یک متن، نیازی به وضوح 1080پیکسل نخواهید داشت، پس می‌توانید وضوح تصویر را روی کمترین مقدار تنظیم کنید. در پایان خروجی صدا را کم یا قطع کنید و برای شنیدن صدا به‌جای استفاده از بلندگوهای پرمصرف، از هدفون‌های کوچک استفاده کنید.

 

4ـ خاموش کردن پردازش‌ها و برنامه‌ها
فقط سخت‌افزارها نیستند که شارژ مصرف می‌کنند. برنامه‌ها و پردازش‌های فعال روی سیستم نیز بسرعت عمر باتری را کاهش می‌دهند. پس مانند سخت‌افزار، برنامه‌های غیرضروری را خاموش کنید. در سمت چپ و پایین صفحه دسکتاپ، کنار آیکون ساعت، آیکون مربوط به برنامه‌های در حال اجرا را پیدا و یادداشت کنید. سپس با استفاده از Alt+Ctrl+Del یا Alt+Ctrl+Esc، پنجره تسک منیجر را باز کنید، به سربرگ پروسس بروید.

 

در اینجا برنامه‌های درحال اجرا را مشاهده می‌کنید. برخی برنامه‌ها مانند پخش‌کننده‌های موزیک و ویدئو یا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند دراپ‌باکس و گوگل درایو می‌توانند غیرفعال شوند.در مک‌بوک‌ها مسیری که باید انتخاب کنید System Preferences»»Users&Groups است. برنامه را انتخاب و روی آیکون Stop کلیک کنید. پاورنپ یکی از برنامه‌هایی است که می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

 

5ـ سبک کردن
راه دیگر برای ذخیره شارژ، سبک کردن فعالیت‌هاست. اجرای برنامه‌ها به صورت چندوظیفه‌ای خوب است، اما زمانی‌که شارژ کافی داشته باشید. اجرای همزمان چند برنامه، بار زیادی به پردازنده تحمیل می‌کند و باعث مصرف زیاد شارژ می‌شود. پس برای ذخیره کردن شارژ، در هر زمان فقط یک برنامه را اجرا کنید. همچنین اگر می‌توانید، برای انجام کارها از نرم‌افزارهای ساده‌تر استفاده کنید. مثلا برای نوشتن یک متن، از یک فایل متنی ساده به‌جای اسناد ورد استفاده کنید.

 

کارت گرافیک, ترفندهای کامپیوتری

 

راهکارهای بلندمدت
راهکارهای بلندمدت به شما کمک می‌کند طول عمر باتری لپ‌تاپتان را افزایش دهید.

 

1ـ مراقبت و شارژ باتری
اگر باتری شما قابل حمل است، مراقب اتصالات آن باشید. این اتصالات اگر کثیف یا خراب باشند، به آن آسیب می‌رسانند. پس اتصالات را با پنبه و الکل تمیز کنید. در مورد باتری‌های جدید که از جنس لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌پلیمر هستند مهم نیست هربار چقدر شارژ شوند یا این‌که مرتب به شارژر متصل باشند یا نه. فقط باید اجازه دهید شارژ باتری به طور کامل خالی شود و سپس آن را شارژ کنید. در پایان، همه‌چیز را خنک نگه دارید. گرما طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. هرگز لپ‌تاپ را روی بالش یا پتو نگذارید زیرا مانع خروج گرما می‌شود.

 

2ـ هماهنگ کردن
قدم بعدی این است که لپ‌تاپ را برای استفاده کارآمدتر از شارژ، تنظیم کنید. برنامه‌های نگهدارنده ساده و به‌روزرسانی‌ها، باعث افزایش عمر باتری و عملکرد سریع‌تر سیستم می‌شوند. عمل یکپارچه‌سازی (defragment) هارددرایو یکی از کارهایی است که باعث کاهش مصرف شارژ می‌شود (درایو حالت جامد را یکپارچه نکنید، زیرا نتیجه عکس خواهد داشت).

 

3ـ به‌روز‌رسانی اجزا
گزینه بعدی حذف کامل هارددرایو و استفاده از درایو حالت جامد (SSD) است که به جای دیسک‌گردان، از حافظه فلش استفاده می‌کند و قطعات متحرک ندارد و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و مشکل تکه‌تکه شدن فایل‌ها را نیز برطرف می‌سازد. افزایش رم سیستم نیز در کاهش مصرف شارژ موثر است.

 

4ـ باتری پشتیبان
در نهایت، راحت‌ترین راه برای این‌که مطمئن باشید سیستم شما همیشه شارژ دارد، استفاده از باتری خارجی به‌عنوان باتری زاپاس است.

 

***

 

اگر روی لپ‌تاپ خود از سیستم‌عامل ویندوز (مخصوصا 1/8) استفاده می‌کنید، پنج روش برای بهبود عمر باتری وجود دارد.

 

1ـ به‌روزرسانی نرم‌افزار
مایکروسافت همواره نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده نرم‌افزارها را برای برطرف کردن مشکلات نسخه‌های قبلی، منتشر می‌کند. توصیه می‌شود همیشه از آخرین نسخه نرم‌افزارها روی سیستم خود استفاده کنید، زیرا باعث افزایش امنیت سیستم و طول عمر باتری می‌شوند.

 

2ـ تغییر تنظیمات باتری
در ویندوز 8.1، گزینه‌های متعددی برای تنظیمات باتری وجود دارد. از قسمت کنترل پنل، گزینه Hardware and Sound را انتخاب کنید و روی گزینه Power کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

 

3ـ تاریک‌تر کردن صفحه نمایش
بهتر است نور صفحه نمایش را به کمتر از نصف کاهش دهید تا شارژ کمتری مصرف شود. برای این کار، از فهرست Charms، گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

همچنین می‌توانید به مسیر Settings»»Change PC settings»»PC and Devices»» Display بروید و اسلایدری تحت عنوان Adjust my screen brightness automatically را خاموش کنید. برای کم کردن نور پس‌زمینه صفحه-کلید، فهرست Charms را باز کنید و mobility را در قسمت جستجو، تایپ کنید و گزینه Windows Mobility Center را انتخاب کنید.

 

4ـ خاموش کردن بلوتوث
به مسیر Settings»»PC and Devices بروید و گزینه بلوتوث را انتخاب و آن را خاموش کنید.

 

5ـ قطع کردن هرگونه لوازم جانبی
بلوتوث یا هر ابزار یو.اس.‌بی مانند فلش درایو، باتری مصرف می‌کند. اگر از یک وسیله استفاده نمی‌کنید، آن را بیرون بکشید.
منبع:jamejamonline.ir

حافظه‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی به سرعت پر از اطلاعات، عکس‌ها، موزیک‌ها، اطلاعات اپلیکیشن‌ها و سایر موارد می‌شود. برخی از این اطلاعات در واقع کاذب و بیهوده هستند و متاسفانه با مرور زمان فضای بیشتری را در اختیار خود می‌گیرند. این موضوع برای افرادی که از حافظه‌های کمتر از ۱۶ و یا حتی ۳۲ گیگابایت استفاده می‌کنند، بسیار آزاردهنده است.

 

اما در این مقاله قصد داریم چند راهکار برای خالی کردن فضاهای کاذب در حافظه اندروید و همچنین از بین بردن اطلاعات بیهوده را به شما عزیزان ارائه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

حافظه تلفن‌های اندرویدی, حافظه اندروید

 

مدیریت و حذف دیتاهای موقتی

اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن‌های رایگانی همچون CCleaner و AVG Cleaner می‌باشد. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات و دیتاهای بیهوده را شناسایی کرده و بدون هیچگونه مشکلی آنان را از بین ببرید.البته امکان استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها در این زمینه نیز وجود دارد اما دلیل انتخاب این دو توسط ما، شهرت نسخه‌های ویندوزی ‌آن‌ها بود. پس در این مورد هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

حافظه تلفن‌های اندرویدی, حافظه اندروید

 

هر دو اپلیکیشن مذکور تمامی اطلاعات و دیتا تلفن‌هوشمند شما را اسکن می‌کنند و به دنبال آن دسته از فایل‌هایی که سعی می‌کنند خود را پراهمیت نشان دهند اما در واقع کاربردی ندارند، می‌گردنند. همچنین گزینه‌ای مبنی بر حذف اطلاعات قدیمی مرورگر نیز وجود دارد تا هیچگونه اطلاعات اضافی فضای تلفن کاربر را پر نکند.

 

فایل‌های قدیمی را پاک کنید
آیا به تمام عکس‌هایی که از اول با تلفن‌ هوشمند خود گرفته‌اید نیاز دارید؟ آیا این تصاویر در سرویس‌هایی همچون گوگل پلاس و دراپ باکس ذخیره نشده‌اند؟ گاهی اوقات رفتن به بخش گالری تصاویر و حذف کردن عکس‌هایی که در سرویس‌های مذکور یا رایانه ذخیره شده‌اند می‌تواند بخش عظیمی از حافظه تلفن‌ هوشمند شما را خالی کند.

 

همچنین ذخیره ویدیو‌های پر حجمی که توسط تلفن هوشمند ( با کیفیت ۷۲۰p و گاه ۱۰۸۰p) در رایانه و پاک کردن آنان از حافظه تلفن می‌تواند فضای زیادی را از تصرف آنان خارج کند. البته قرار نیست تمام خاطرات خود را از گالری خود حذف کنید، بلکه می‌توانید گلچینی از بهترین‌ها را همیشه در اختیار داشته باشید.

 

حافظه تلفن‌های اندرویدی, حافظه اندروید

 

پیام‌های کوتاه، تاریخچه تماس‌ها و فایل‌های دانلود شده نیز می‌توانند مورد هدف شما قرار گیرند. البته این موارد فضای چشمگیری را در اختیار خود ندارند. اما قرار است بیشتر فضاهای تلف شده خود را آزاد کنیم. همچنین به اپلیکیشن‌هایی همچون دراپ‌باکس و گوگل پلاس سر بزنید و در صورتی که فایلی را برای مشاهده آفلاین قرار داده‌اید را از بین ببرید ( اگر به تازگی کلیپ تولد یکی از دوستانتان را دیده‌اید، اکنون دیگر می‌توانید آن را پاک کنید)

 

اپلیکیشن‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم می‌توانند در این حوزه‌ها نیز به شما کمک می‌کنند؛ البته اگر نخواهید تمام اطلاعات را با دقت بررسی کنید.

 

پاک کردن اپلیکیشن‌ها
یکی از مهمترین موارد همین پاک کردن برنامه‌ها است. اپلیکیشن‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌دهید گاه فضاهای عظیمی را به خود اختصاص می‌دهند؛ به خصوص بازی‌های سنگین و ابزارهای اختصاصی. در بخش اپلیکیشن‌ها در تنظیمات رفته و با تاچ هرکدام می‌توانید فضایی را که اشغال کرده است را مشاهده کنید.

 

اگر از چیزی که دیدید تعجب کردید بر روی گزینه Unistall بروید و از شر ان اپلیکیشن خلاص شوید. پاک کردن برنامه‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد پس با دقت تمامی برنامه‌هایی را که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌دهید را از بین ببرید.

 

حافظه تلفن‌های اندرویدی, حافظه اندروید

 

تیشه به ریشه بزنید
آیا تا به حال تلفن خود را به تنظیمات اولیه کارخانه فلش کرده‌اید؟ با این کار مشکل وجود فضاهای بیهوده در حافظه به کلی فراموش خواهد شد و می‌توانید از اول شروع کنید. البته این کار بسیاری از اطلاعات شما را از بین می‌برد و انتخاب با خودتان است. با این کار تمامی اطلاعات گوگل که در اندروید فضای زیادی گرفته‌اند پاک می‌شوند.

 

از جمله اطلاعاتی که با این روش از بین خواهند رفت: اکانت گوگلی شما (البته به صروت موقت)، دیتا و اطلاعات اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های دانلود شده، موزیک‌ها، تصاویر و دیگر اطلاعات.

 

حافظه تلفن‌های اندرویدی, حافظه اندروید

 

این گزینه در بخش تنظیمات>Back Up & Reset قرار گرفته است. امیدواریم از این مقاله آموزشی بهره کافی را برده باشید.

منبع:gooyait.com

به تازگی تحقیق جالبی روی مردم ۱۶۰ کشور دنیا انجام شده است با هدف اینکه سن بحرانی که در آن انسان ها، کمترین رضایت مندی از زندگی را دارند، مشخص شود. این مطالعه از نظر حجم نمونه به صورتی انجام شد که قابل تعمیم به ۹۸ درصد دنیا است.

آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!

نتیجه این مطالعه تأییدکننده حدس های قبلی ماست:

در میان سالی یعنی در سنی بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی بیشتر مردم، دچار نوعی ناراضیتی از زندگی اند، یعنی از یک سو دیگر در خود جوانی و انرژی برای تغییر را نمی بینند و از سوی دیگر از نظر روانی آن حالت تسلیم و تحمل و تجربه کهنسالی را ندارند. بنابراین اگر نمودار رضایت از زندگی را رسم کنیم، می بینیم که شکلی شبیه U دارد.

آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!

اما خب، این نمودار بیشتر در کشورهای ثروتمند انگلیسی زبان صادق است و در کشورهای آفریقایی و کشورهای جدا شده از شوروی سابق، آمریکای لاتین و کارائیب، هر چه سن بالاتر می رود، میزان رضایت از زندگی کمتر می شود. این مسئله می تواند به این خاطر باشد که سیستم های بهداشتی و بیمه حمایت گر از کهنسال ها در این کشورها به قوت کشورهای جهان اولی نیستند.

پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : سیما فرزانه

موتور جست وجوگر گوگل پنج موضوعی را که بیشترین میزان جست وجو را در سال جاری میلادی داشته اند، اعلام کرد.

جدیدترین آمار از سرچ های گوگل

 در آستانه سال نو میلادی شرکتها و نهادهای مختلف نتایج فعالیت یک ساله خود را منتشر می کنند و در این میان موتور جست وجوگر گوگل پنج موضوعی را که در سال ۲۰۱۴ بیشترین مقدار جست وجو را داشته اند، اعلام کرد.

در این فهرست نام رابین ویلیامز، کمدین آمریکایی که در ماه اوت خودکشی کرد، در رده نخست قرار دارد. پس از رابین ویلیامز، موضوع جام جهانی فوتبال و مسائل مربوط به آن در رده دوم قرار دارد.

ویروس ابولا و هواپیمای مالزیایی که چندی پیش به شکل عجیبی مفقود شد در رده های سوم و چهارم بیشترین مقدار جست وجو در گوگل قرار گرفته اند.

اما در رده پنج این فهرست چالش سطل آب یخ و بیماری اسکلرز(ای ال اس) قرار دارد که در ایران نیز در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد.

در رده های بعدی فهرست بیشترین جست وجو در گوگل، بازی پرنده تنبل، گروه تروریستی داعش، کارتون یخ زده(فروزن) المپیک زمستانی سوچی در میان بیشترین جست وجوها قرار گرفته اند.

در دنیای محصولات الکترونیکی، آیفون ۶، سامسونگ گلکسی اس ۵، نکسوس ۶ و موتورولا موتو جی بیشترین کلیک را داشته اند. نکته جالب توجه اینجاست که سامسونگ گلکسی نوت در این میان در رده پنجم قرار گرفته در حالیکه انتظار میرفت دست کم بالاتر از موتو جی موتورولا قرار بگیرد.

این روزها بازار حملات ویروسی و سرقت اطلاعات بسیار گرم است و استفاده از یک نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس در تمامی گوشی های هوشمند برای مقابله با حملات هکرها تقریبا ضروری به نظر می رسد. این نرم افزار 360security – Antivirus علاوه بر این که می تواند امنیت گوشی و تبلت اندرویدی شما را از تمام لحاظ تامین کند، می تواند ابزارهای مختلفی را برای مدیریت هر چه بهتر گوشی در اختیارتان قرار دهد. برنامه دارای موتور جستجوی فوق العاده قدرتمندی است که می تواند تمامی اطلاعات و نرم افزارهای موجود در تلفن همراه را بررسی و در صورت وجود مشکل آن ها را از بین ببرد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: بهینه سازی و پاک کردن کش ها از گوشی، محافظت از گوشی در برابر سرقت، مدیریت نرم افزارهای تلفن همراه و ... اشاره کرد. در ضمن برنامه می تواند پیامک ها و تماس های دریافتی مورد نظر شما را مسدود کند.

آنتی ویروسی قدرتمند برای مراقبت از تلفن همراه + دانلود نرم افزار

عکس هایی از نمایه نرم افزار:

آنتی ویروسی قدرتمند برای مراقبت از تلفن همراه + دانلود نرم افزار

آنتی ویروسی قدرتمند برای مراقبت از تلفن همراه + دانلود نرم افزار

آنتی ویروسی قدرتمند برای مراقبت از تلفن همراه + دانلود نرم افزار

قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 7.7 مگابایت

پس از ساخت و معرفی آنتی ویروس های ایرانی برای رایانه، این بار نوبت سیستم عامل اندروید است که برای آن آنتی ویروس و ضد بد افزار ایرانی معرفی کنیم. آنتی ویروس حقاف می تواند به صورت لحظه ای از گوشی یا تبلت اندرویدی شما در برابر بد افزارها و برنامه های جاسوسی مراقبت کند. نرم افزار بسیار قدرتمند است و می توان آن را از لحاظ کارایی با آنتی ویروس های خارجی مقایسه کرد، برنامه با موتور جستجوی قدرتمند خود می تواند گوشی شما را اسکن کند و تمامی ویروس های شناسایی شده را به بهترین شکل ممکن حذف می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: اسکن فایل های موجود در کارت حافظه جانبی و داخلی، انجام کامل چرخه ی ویروس یابی و حذف آن ها، بررسی لحظه ای گوشی و ... اشاره کرد

 
 
 
 
 
 
 
قابل اجرا در اندروید 2.1 و بالاتر
حجم نرم افزار: 427 کیلوبایت
سه شنبه 23 دی 1393برچسب:, :: 19:54 ::  نويسنده : سیما فرزانه

آدرس IP شما هویت اینترنتی شما است. در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی میشوید و از همین طریق قابل رد گیری هستید. اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند چه اقداماتی را میتوانند صورت دهند؟

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

وب گردی و گشت و گذار در اینترنت شباهت بسیار زیادی به گشت گذار با یک خودرو است. همانند همه خودرو ها افراد هم یک پلاک دارند که سایرین قادر به دیدن آن بوده و اگر لازم باشد میتوانند اطلاعات بیشتری را از همین مسیر بدست آورند.

در واقع آدرس IP مربوط به یک دستگاه به همین شیوه قابل تفسیر است، البته با یکسری تفاوت ها:

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

هر زمانی که نرم افزارهایی مانند مرورگرها به وب سایت ها متصل میشوند، در پشت صحنه یک یا چندین اتصال به سرور اتفاق می افتد. این اتصالات داده ها را از سرور ها دانلود میکنند که معمولا هدف از آن نمایش وب سایت در مرورگر است. این داده ها از جمله متن، تصویر، اسکریپت ها و سایر مواردی هستند که به مرورگر میگوید این وب سایت به چه شکل باید نمایش داده شود.

حال پاسخ این سوال که چه کسی آدرس IP ما را در اینترنت میبیند، این است که هر اتصالی این آدرس را برای سروری که به آن متصل میشود فاش میکند و البته شما هم میتوانید آدرس IP سرور را بدانید:

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

همین مسئله در مورد سایر ارتباطات اینترنتی نیز صحیح است. یک Client برای ایمیل همچونOutlook یا Thunderbird به سرور Mail متصل میشوند و به همین ترتیب هر ارتباط اینترنتی مستلزم شناسایی شدن هویت اینترنتی دو طرف ارتباط است. پس آدرس IP شما در هر ارتباط اینترنتی که هر کدام از دستگاه های شما برقرار میسازند، افشا میشود.

آدرس IP حاوی چه اطلاعاتی از شما است؟

دقیقا همانند پلاک یک خودرو، آدرس IP تنها هویت مالک اتصال را فاش میکند و نه هویت راننده را. به این معنی که اگر از منزل خود اقدام به اتصال به اینترنت کرده اید، این به معنی افشا شدن هویت شخص شما نیست. ممکن است هر شخصی از منزل شما به اینترنت متصل شود!

در واقع آدرس IP اطلاعات عمومی را افشا میکند. برای مثال حاوی اطلاعات ISP شما و منطقه ای که در آن زندگی میکنید، میباشد. البته اطلاعات بسیار جزئی دیگری از همین طریق قابل دریافت است اما به طور معمول IP شما اطلاعات کلی شما را افشا میکند. برای فهمیدن آدرس IP خود میتوانید به سادگی عبارت IP Address را در گوگل جستجو کنید.

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند؟

در واقع یک فرمول کلی در خصوص اطلاعات قابل افشا از طریق IP وجود دارد: هر شخص دیگری به جز ISP اطلاعات کلی از جمله نام ISP و منطقه برقراری ارتباط را میداند، ISP شما اطلاعات بسیار جزئی تر هویتی شما را نیز از طریق IP در اختیار دارد.

منبع: تابناک

سه شنبه 23 دی 1393برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : سیما فرزانه

با از راه رسیدن نسل چهارم ایرانسل یا همان 4G حتما می خواهید بدانید سیم کارت های جدید ایرانسل چه شکلی است و چه امکاناتی به آن اضافه شده است.

جالب است بداننید سیم کارت جدید ایرانسل از نظر شکل ظاهری کاملا پیشرفته تر شده و هر سه مدل : بزرگ، میکرو و نانو را در یک قالب دارد و دستگاه های پانچ سیم کارت را عملا نا امید کرده است.

سیم کارت جدید ایرانسل چه شکلی است؟

برخی دیگر از ویژیگی های سیم کارت های 4G ایرانسل:

  • حجم رم آن به 128 کیلوبایت ارتقا پیدا کرده است. ( یعنی ذخیره بیشتر شماره تلفن و پیامک در سیم کارت)
  • امنیت آن بالاتر رفته است.
  • سرعت اینترنت آن که در بستر LTE قابل دسترس است به حدی زیاد است که شما را شبیه به عکس زیر تغییر می دهد.

سیم کارت جدید ایرانسل چه شکلی است؟

چگونه از 4G بر روی گوشی یا رایانه شخصی خود بهره مند شویم؟

دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, :: 19:44 ::  نويسنده : سیما فرزانه

عید نوروز و تعطیلات نوروزی نزدیک است و مسافرت به جای جای ایران عزیزمان مطمئناً یکی از برنامه های هموطنان عزیز می باشد. یک نقشه از راه های و مسیر های مسافرتی در گوشی و تبلت و گجت همراهتان قطعاً خیلی به درد می خورد.

دانلود جدیدترین نقشه راه  های ایران - Bartarinha.IR | برترین ها

برای دریافت نفشه اصلی بر روی DOWNLOAD کلیک کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که قصد آموزش یا استفاده از نرم افزاری را داشته باشید، اما پس از نصب آن نرم افزار سرعت یا عملکرد ویندوز رایانه تان دچار مشکل شود، برنامه Cameyo کمک می کند تا نرم افزارهای مورد نظر خود را در یک محیط مجازی اجرا کنید، این روش هیچ تاثیری بر روی ریجستری و ویندوز رایانه نخواهد گذاشت و در صورت وقوع مشکل می توانید به آسان ترمیم کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: سرعت و کارایی بالا در اجرا برنامه ها، سازگاری با انواع برنامه ها، قابلیت تصویر برداری و ... اشاره کرد. در ضمن از برنامه معرفی شده می توانید برای ساخت نسخه های قابل حمل از نرم افزارها نیز استفاده کنید.

نصب و اجرای برنامه ها در محیط مجازی + دانلود

 • دانلود و مشخصات فایل

 • رمز عبور: www.yjc.ir

 • حجم: 11.3 مگابایت

 • نسخه: 2.7.1

 • اجرا در: ویندوزهای  XP, 7, 8

 • امتیاز: 

یک شنبه 21 دی 1393برچسب:, :: 20:3 ::  نويسنده : سیما فرزانه

ارتش الکترونیک سوریه با حمله به نسخه  پشتیبان پایگاه اطلاعات تانگو، در حدود یک و نیم ترابایت از اطلاعات، شامل شماره تلفن٬ ایمیل و فهرست تماس های کاربران تانگو را به سرقت برد و سپس تصویر این حمله را روی وب سایتشان منتشر کردند.

 

تانگو یکی از محبوبترین اپلیکیشن های «VoIP»، بر روی گوشی های هوشمند است که به کاربران امکان چت صوتی٬ تصویری و متنی را می دهد و البته قابلیت نصب برروی«PC» را نیز دارد.

 

در تحولی دیگر این ارتش، خبر هک شدن بانک اطلاعاتی اپلیکیشن وایبر (Viber) را نیز اعلام کرد.

وایبر تایید نکرده است که ارتش الکترونیک سوریه مسئولیت این حمله را به عهده دارد.

 

 

ذکر این نکته قابل توجه است که : سرویس تانگو و وایبر از هیچ نوع رمزگذاری تماس ها و اتصال ها پشتیبانی نمی کند.

 
گوگل، نوکیا و سامسونگ می گویند راهی برای ردیابی تلفن خاموش نیست اما اریکسون می گوید شدنی است.
 

چندی پیش واشنگتون پست گزارش داد که حدود یک دهه پیش، سازمان امنیت ملی آمریکا فناوری توسعه داده که می تواند تلفن های همراه را حتی در صورت خاموش بدون بیابد و آن طور که در گزارش آمده بود از این طریق حتی توانسته به تعداد زیادی مظنون همکاری با سازمان های خرابکار دست پیدا کند.

 
بعد از این بود که همه محققان امنیتی به صرافت یافتن روش یاد شده افتادند تا این که گروهی از بریتانیا تصمیم گرفت از هشت شرکت بزرگ و مطرح صنعت موبایل درباره راه های احتمالی چنین کاری پرس و جو کند.
 
این گروه پس از دریافت پاسخ 4 تا از آنها (اریکسون، گوگل، نوکیا، سامسونگ) اقدام به انتشار جوابیه ها کرد. فعلا چهار شرکت دیگر یعنی اپل، اچ تی سی، مایکروسافت و بلک بری جوابی نداده اند.
 
از گفته ها بر می آید که برای این کار باید قسمتی از دستگاه روشن بماند ولی شرکت های سازنده می گویند که تلفن های آنها را وقتی خاموش می کنید واقعا خاموش می شوند.

 

آیا
 
گوگل در این رابطه جواب داده:
وقتی دستگاهی که سیستم عاملش اندروید است خاموش شود، هیچ قسمتی از آن روشن نمی ماند یا سیگنالی ارسال نمی کند. گوگل راهی برای روشن کردن دستگاه از دور ندارد.

 

آیا
 
معاون ارشد سامسونگ هم توضیح داده: 
بدون منبع تغذیه امکان ارسال هیچ سیگنالی وجود ندارد چون قطعات غیر فعالند. به همین خاطر دستگاه خاموش را نه می توان ردیابی کرد و نه رصد.

 

آیا
 
در جواب نوکیا هم آمده: 
دستگاه های ما طوری طراحی شده اند که وقتی خاموش شان کنید می بایست گیرنده/فرستنده رادیویی هم خاموش شود. ما راهی برای دوباره راه انداختن دستگاه تا وقتی که خود کاربر نسبت به این امر اقدام نکند بلد نیستیم؛ فلذا معتقدیم این بدین معنی است که بر خلاف آن چه در گزارش آمده امکان ردیابی دستگاه خاموش وجود ندارد.
 
یکی از سوال کنندگان درباره جواب نوکیا اعتقاد دارد که خیلی صادقانه نبوده و خصوصا با اشاره به واژه «می بایست» فکر می کند احتمال لاپوشانی وجود دارد چرا که اگر شک و تردیدی در کار نبود می توانستند جواب دهند «گیرنده/فرستنده رادیویی خاموش می شود» بدون هیچ قیدی. 
 
در این میان تنها شرکت اریکسون که حالا دیگر خودش شخصا به کار تولید تلفن نمی پردازد به صراحت اذعان داشته که چنین عملی توسط بدافزار ممکن است:
 
به طور کلی می توان گفت که وقتی تلفن همراهی خاموش است هیچ سیگالی ارسال نمی کند. تنها قطعه الکترونیکی که به طور طبیعی فعال است کریستال فرکانس ساز است که برای از دست نرفتن زمان یا فهمیدن اتصال تلفن به شارژ به کار می رود.
مودم (بخش ارتباط سلولی) خود به خود روشن نمی شود. در حالت خاموش انرژی هم به آن نمی رسد. توزیع انرژی و کلاک توسط پردازنده موبایل کنترل می شوند. پردازنده فقط وقتی روشن می شود که کاربر دکمه روشن دستگاه را بزند. البته احتمال این وجود دارد که وقتی تلفن روشن و در حال کار است بدافزاری در این روند خلل وارد کند و بتوان از تلفن سوء استفاده کرد. برای اطلاعات دقیق تر بهتر است با شرکت های سازنده تماس بگیرید.
 
به علاوه در قسمتی از جوابیه سامسونگ به «جاسوس افزاری که حالت تخلیه کامل باتری را تقلید می کند» اشاره شده.
 

تا این جا هیچ یک از شرکت هایی که در حال حاضر به ساخت تلفن مشغولند چنین چیزی را تایید نکردند که احتمالا به خاطر ملاحظات بازار باشد. علی رغم همه گفته ها و تایید اصالت گزارش واشنگتون پست کمتر مقام مسئولی حاضر به پاسخ گویی درباره این نقض آشکار حریم خصوصی و حقوق مصرف کننده است.

 

منبع: zdnet

این روزها بسیاری از مدیران وبسایت ها در نظر دارند تا نسبت به محافظت از سایت خود دید بازتری داشته باشند و البته که باید هم همینگونه باشد چرا که امروزه مسئله هک و امنیت وبسایت ها بسیار مهم و مورد توجه است و باید به آن به خوبی دقت شود.

امنیت بیشتر برای فعالیت آنلاین در وب سایت

امنیت بیشتر برای فعالیت آنلاین در وب سایت

هر کسی که بر روی محیط آنلاین در حال انجام امور خود می باشد باید بداند که همیشه در معرض حملات خطرناک از سوی افراد سودجو می باشد و هیچ گاه امنیت وبسایت خود را نمی تواند به ۱۰۰ درصد برساند چرا که همیشه یک نفر هم که شده یافت می شود تا نایاب ترین باگ ها را پیدا کرده و از طریق آن شروع به هک سایت شما کند.

در ابتدا باید بدانید که وبسایت شما برای چند نفر ساخته شده و در واقع قرار است تا چند نفر مدیریت وبسایت شما را به عهده گیرند و آن را هدایت کنند؟

دانستن اینکه واقعا برای حفظ امنیت سایت خود باید چه نکاتی را بدانیم خود امری مهم و ضروری است. اولین کاری که برای رعایت قانون کپی رایت باید به آن توجه کنید این است که یک لوگو برای سایت خود تعیین کنید . در این صورت باعث می شود تا افراد سودجو نتوانند به راحتی از وبسایت شما و مطالب آن بدون ذکر منبع استفاده کنند . حتی می توانید لوگوی سایت خود را بر روی تمامی فایل های موجود در سایت خود به صورت کمرنگ بیاندازید تا بتوانید صحت سایت خود را تعیین کنید.

اما حال فرض کنید که افرادی از مطالب سایت شما بدون ذکر منبع استفاده کردند و یا تعدادی از طراحی های هنری شما در سایتتان را بدون مجوز در سایت خود استفاده می کنند .

اولین اقدامی که باید در برابر این حرکت ها انجام دهید این است که سعی کنید یک شماره تماس و یا یک راه ارتباطی مثل ایمیل و… پیدا کرده و به صورت کاملا مودبانه با طرف مقابل خود صحبت کنید . شاید طرف مقابل خود از انجام این کار خود آگاهی ندارد و نمی داند که کپی طرح ها در وبسایت امری غیر قانونی تلقی می گردد.

اما اگر باز هم طرف مقابل خود را برای توقف ادامه کار راضی نکردید باید از راه قانونی اقدام نمایید .شما حتی می توانید از طرف مقابل خود بخواهید که چرا باید طرح های شما را بدون اجازه بردارد و کپی کند؟

راه ها و چک هایی وجود دارد که می تواند در این راه مفید و ضروری باشد:

Companies house web check

برای اینکه بتوانید کمپانی های دیگر را که با اسامی مشابه شما رجیستر شده اند از سایت wck2.companieshouse.gov.uk استفاده کنید. از زمانی که این چک رونق پیدا کرده است این ریسک هم کاهش پیدا کرده و چیزها در اینترنت تغییر پیدا کرده است . اگر در این سایت یک کمپانی شبیه به برند شما ثبت شده باشد و کالاهایی مشابه با کارهای شما ارائه می دهد مطمئن باشید که خطر سو استفاده از طرح های هنری شما وجود دارد.این موضوع می تواند به شدت روی هدر رفتن زحمات شما برای تشکیل برند خود بسیار تاثیر گذار باشد.

Domain name check

می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل برای domain name check  تعدادی ابزار سودمند نظیر whols search که شما را قادر می سازد متوجه شوید که آیا اسامی دامنه مشابه با شما اخیرا توسط رقبای خود به تملک درآمده است و آن را در اختیار شما قرار می دهد.

Trademark search

بررسی و جست و جو در سایت intellectual property offlice شما را توانا می سازد تا متوجه شوید که آیا شخص دیگری کلمه یا عبارت و یا لوگوی مشاهبهی که شما در فعالیت تجاری خود استفاده می کنید بهره می گیرد یا خیر . البته اگر به جست و جوی بیشتری نیاز داشتید باید با دقت بیشتری بر روی مفاهیم مشابه باشید.

برای اینکه بتوانید امنیت بیشتری را برای فعالیت آنلاین خود داشته باشید به سایت www.lawblacks.com مراجعه کنید.

 منبع: بزرگراته رایانه

شنبه 20 دی 1393برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : سیما فرزانه

این گونه است که کودکان از همان دوران ابتدایی تولدشان علاقه شدیدی نسبت به این ابزارها نشان داده و در بعضی از اوقات به گونه ای با این وسایل کار می کنند که باعث حیرت اطرافیان شان می شود. هوش و استعداد کودک در زمینه کار کردن با وسایلی نظیر تلفن های همراه هوشمند یا تبلت ها باعث ذوق زدگی بیش از حد اطرافیان می شود و همین ماجرا منجر به رفتاری می شود که تشویق کننده کودک در به کارگیری این گجت هاست. با توجه به این که علاقه مندی های نسل جدید به طور کل با آن چیزی که ما در کودکی می خواستیم و بودیم فرق می کند، باید توجه بیشتری به این موضوع نشان داد که البته می بینیم روانشناسان در بخش های مختلف همیشه نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و سعی کرده اند تا با اعلام نظرات و نتایج تحقیقات خود ذهن والدین را برای رویارویی با این مشکل، آماده تر کنند.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

بسیاری از پدر و مادرها هنوز اطلاع درستی ندارند که آیا استفاده کودکان از این ابزارها در سنین ابتدایی تولد، کار درستی است یا به ضرر کودک است. شرکت هایی نظیر اریکسون که یکی از تولید کنندگان تلفن های همراه هست، در این مورد تحقیقات گسترده ای را انجام داده و براساس گزارشی منتشر کرده که تا سال 2020 تقریبا 90 درصد از کودکان بالای 6 سال صاحب تلفن همراه خواهند بود. نتایج تحقیقات این شرکت مشخص کرده است که بخش عمده استفاده از تلفن های همراه در آینده برای تماشای ویدئوها خواهد بود و به همین دلیل است که گوشی های هوشمند باید دارای صفحه های بزرگ تر و با کیفیت تری باشند. با توجه به همه گیر شدن رسانه هایی نظیر شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و توییتر، کودکان نسل بعد به شکل متفاوت تری دچار بلوغ خواهند شد. آمار این شرکت در مورد نظر والدین شرکت کننده در این نظر سنجی این بوده است که بیشتر پدر و مادرها اعتقاد دارند که اگر فرزندشان از گجت های دیجیتالی مانند تلفن همراه هوشمند و تبلت زودتر استفاده کند و در سنین پایین تر به اینترنت دسترسی داشته باشد، زودتر هم بالغ خواهد شد. حدود 77 درصد از والدینی که در این نظر سنجی شرکت داشته اند موافق این جریان بوده و همین آمار کمی نگران کننده است. زیرا اگر تلفن همراه و استفاده زود هنگام از آن به ضرر کودک باشد، باید طیف وسیعی از جامعه این ماجرا را باور کرده و جلوی کودک خود را بگیرند.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

برای تولید کنندگان تلفن همراه یا دیگر گجت های دیجیتالی این ماجرا که استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید، مربوط به سن خاصی نشود، خیلی بهتر و پر سودتر است. زیرا تعداد مشتریان و کاربرانشان روز به روز افزایش پیدا می کند اما باید با نگاهی باز این موضوع را تحلیل کرد و دید که آیا واقعا کودکان امروزی باید مانند بزرگترهایشان به تمامی فناوری ها دسترسی داشته باشند؟ در موضوع ویژه این هفته به این مقوله خواهیم پرداخت و نظراتی که کارشناسان و روانشناسان در این رابطه دارند را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیم گیری بهتر و مناسب تری در این زمینه داشته باشیم.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

استفاده از فناوری سن دارد؟

عده ای از متخصصان و کارشناسان اعتقاد دارند که پیشرفت علم همیشه هم خوب و سازنده نیست. طبق گفته دانشمندانی نظیر انیشتن، رسیدن روزی که تکنولوژی از تعامل انسانی، پیشی بگیرد چندان خوشایند نخواهد بود. در چنین روزی نسلی از بشر رشد خواهد کرد که مانند گذشته از ذهن و مغزش استفاده نمی کند. این که آیا استفاده زود هنگام از فناوری خوب است یا بد، سئوالی است که پاسخ های مبهمی در رابطه با آن وجود دارد. تلفن همراه یکی از این محصولاتی است که مزایای بیشمار آن غیر قابل انکار است. به خصوص این که تلفن های همراه نسل فعلی، همه کار می کنند و علاوه بر تلفن، دوربین، رایانه همراه و.... می توانند با استفاده از نرم افزارهای مختلف به یک منشی اختصاصی برای شما هم تبدیل شوند. اما همین دستگاه ها و ابزارهای محبوب و دوست داشتنی که بسیاری از مردم را به شدت به خود وابسته کرده اند، برای کودکان می توانند خطراتی داشته باشند. متاسفانه بسیاری از والدین در مورد این که فرزندان کوچکشان دائما یک گوشی همراه در دستش دارد و به خوبی با آن کار می کند، با افتخار صحبت می کنند. تا چند سال پیش دیدن یک کودک 5 یا 6 ساله که گوشی هوشمندی در دست دارد، برای ما عجیب بود و فکر می کردیم که استفاده از فناوری در این سن می تواند عجیب باشد اما در حال حاضر با گذشتن چند سال دیده می شود که کودکان 2، 3 یا حتی یک ساله گوشی هوشمند پدر و مادر خود را در دست گرفته و به بخش های مختلف آن سرک می کشند. پدر و مادرها هم از باز کردن یک فایل تصویری یا صوتی توسط کودک خود به قدری ذوق زده می شوند که گویی جایزه نوبل را کسب کرده اند. در این زمان است که باید کمی جدی تر به این ماجرا نگاه کرد و به دنبال این بود که آیا واقعا این استفاده زود هنگام از فناوری، هیچ گونه خطری برای کودک ما ندارد؟ آیا این که ما او را از سنین پایین به استفاده و به کارگیری ابزارهایی مانند تلفن همراه و تبلت، تشویق می کنیم، باعث رشد و پیشرفت او می شود یا این که به شکل خطرناکی آینده اش را تحت تاثیر خود قرار می دهد؟ در حال حاضر برخی از پدر و مادرها از این که تا قبل از سن 12 تا 17 سالگی برای فرزند خود تلفن همراه تهیه کنند، اکراه دارند. برخی از خانواده ها هم هنوز از این که تلفن همراه را در اختیار فرزند خود قرار دهند می ترسند زیرا فکر می کنند که این ابزار کوچک می تواند باعث انحراف فرزندانشان شود. این طرز تفکر برای عده دیگری از والدین به دوره دبستان یا راهنمایی محدود می شود ولی عده دیگری هم هستند که اعتقاد دارند در زمینه استفاده از فناوری نباید هیچ گونه محدودیتی را به وجود آورد و بهتر است از هر سنی کودک تمایل داشت با ابزارهایی مانند تبلت یا تلفن همراه کار کند.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

خودتان که استفاده می کنید

وقتی که پدر و مادر به شکل افراطی جلوی چشم کودک خود از این ابزارها استفاده می کنند و لحظه ای از تلفن همراه خود دل نمی کنند، نباید توقع داشت که کودک دلش نخواهد این ابزار جادویی را در دست بگیرد. زمانی که شما با گوشی خود حرکات و رفتارهای دلنشین کودک خود را ضبط کرده و حتی این فیلم ها را به او هم نشان می دهید نباید انتظار داشته باشید که کودک بتواند مقاومت کند و تا سنین بالایی نظیر سن رسیدن به دوره راهنمایی یا دبیرستان به سراغ استفاده از این ابزارها نرود. کار شما زمانی سخت تر خواهد شد که کودک ببیند بیشتر کودکان هم سن و سال خودش این وسایل را در دست گرفته و به آسانی در دسترسشان قرار دارد. باید گفت که والدین باید در این زمینه به شدت مراقب باشند، کودکان و نوجوانان زمانی که با فناوری ها و ویژگی های مختلف تلفن همراه یا تبلت نظیر پیامک، پخش تصاویر و موسیقی یا بازی های مختلف آشنا می شوند، دیگر کمتر جذب دیگر اسباب بازی هایی می شوند که مناسب سن شان است. زمانی که کودک شما از پخش شدن یک فایل تصویری در گوشی همراه شما سر ذوق می آید خیلی سخت می توانید این جذابیت را از طریق اسباب بازی های معمولی مانند یک ماشین بازی یا عروسک، برایش به وجود آورید و معمولا کودک به قدری گریه خواهد کرد تا دوباره به چیزی که به او نشان داده اید دسترسی پیدا کند. این رفتار اشتباه است که باعث می شود خودتان با دست خودتان کودکتان را وارد ورطه ای کنید که راه برگشتی برایش وجود ندارد. مشاوران خانواده معتقد هستند که والدین باید با استفاده متعادل و صحیح از ابزارهای الکترونیک به یک الگوی خوب برای فرزند خود تبدیل شوند. به این نکته باید توجه داشت که شیوه رفتاری پدر و مادر در این زمینه باعث شکل گیری رفتار ذهنی و الگوی فکری کودک در هر زمینه ای خواهد شد. مطالعاتی که به تازگی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده نشان می دهد، استفاده زیاد و افراطی از ابزارهای الکترونیک در سنین جوانی، مهارت های اجتماعی کودکان را با خطر جدی روبه رو کرده و به تحلیل می برد. مشاوران خانواده در کشور انگلیس هم به مردم توصیه می کنند که تا زمانی که کودک شخصیت رفتاری اش در این زمینه شکل نگرفته جلوی چشمش به هیچ عنوان زمان خاصی را صرف استفاده از ابزارهای الکترونیک نکنند. مسلما کودک همان چیزی را اجرا خواهد کرد که جلوی چشمش قرار می گیرد. اگر استفاده از ابزارهایی مانند تلفن همراه کمتر در معرض دید فرزندان قرار گیرد، آن ها از سن بالاتری به سمت این فناوری ها جذب خواهند شد.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

زمانی که تسلیم خواسته کودک خود می شوید

فرض را بر این بگیریم که شما به هیچ عنوان حریف کودک خود نشده اید و در نهایت به دلیل این که او در اطرافش دیده است که تلفن همراه در اختیار کودکان همسن و سالش قرار گرفته است، از شما می خواهد تا به خواسته او تن داده و یکی از ابزارهای الکترونیک را در اختیارش قرار دهید. این امکان وجود دارد که شما از فرزندتان بپرسید که به چه دلیلی موبایل یا تبلت می خواهد و سن او هنوز مناسب داشتن این فناوری ها نیست و او در پاسخ به شما بگوید: همه هم کلاسی ها و دوستانش و هم سن هایش دارند و چرا او نداشته باشد؟ البته عده ای از والدین هم هستند که به دلیل شیوه فکری متفاوتشان، قبل از این که کودکشان هر نوع خواسته ای را مطرح کند برایش این ابزارها را تهیه می کنند. به هر حال از زمانی که تصمیم می گیریم دستگاهی مانند تلفن همراه یا تبلت را در اختیار کودک خود قرار دهیم باید در مورد اثرات جانبی آن اطلاعات کافی داشته باشیم. در گام اول لازم است، زمانی که برای فرزند خود تلفن همراه می خرید به صورت کاملا جدی او را متقاعد کنید که از تلفن همراه خود فقط و فقط برای مواقع اضطراری و تماس های ضروری استفاده کند و زمان گفت وگوی خود با دوستانش را تا حد امکان محدود کند. سعی کنید از سیم کارت های اعتباری استفاده کرده و هزینه های مربوط به ارتباطات فرزند خود را به نوعی در دست بگیرید. به این ترتیب کودک متوجه خواهد شد که این وسیله برای او به نوعی کارکرد ارتباطی و نظارتی دارد. خوشبختانه تمامی گوشی های امروزی به تفصیل میزان دقیقه های تماس های تلفنی و تعداد پیام های کوتاه رد و بدل شده را در خود نگهداری می کنند و شما می توانید به آسانی عملکرد روزانه فرزند خود را مورد بررسی قرار دهید. توجه کنید که کودکان به نوعی از تلفن های همراه علاقه نشان خواهند داد که هوشمند باشد. مسلما خواسته هر کودکی داشتن گوشی تلفن همراهی است که قابلیت اتصال به اینترنت، نصب بازی های مختلف و گرفتن عکس و تصاویر مختلف را داشته باشد. فرزند شما گوشی را دوست خواهد داشت که بتواند با آن به آسانی فایل های تصویری مختلف را دریافت و پخش کند. به این ترتیب در زمان خرید باید به اندازه کافی توجه داشته باشید که کودک شما از هر قابلیتی به چه شکلی استفاده خواهد کرد و شاید برای استفاده از هر کدام از قابلیت ها سن مناسبی وجود داشته باشد. باید به هر شکلی که می توانید فرزند خود را آگاه کنید که هیچ گاه به افراد غریبه و حتی دوستان خود اجازه ندهد تا از او تصویری را ضبط کنند و در صورتی که شخصی اقدام به این کار کرد حتما شما را مطلع از این موضوع کند. فرزند شما باید به خوبی بداند که اطلاعاتی نظیر عکس افراد خانواده یا اطلاعاتی که در تلفن همراهش ذخیره شده است، بسیار شخصی و خصوصی است و باید توجه داشته باشد که هیچ گاه عکس های خانوادگی، مهمانی ها و جشن های خانوادگی را به دوستان خود نشان ندهد. بهتر است در هنگام خرید تلفن همراه به شکلی مفصل با فرزند خود صحبت کرده و به او بفهمانید که هدف اصلی از این خرید چه بوده و هر گونه رفتار او تحت نظارت شما قرار دارد. بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن همراه، برنامه هایی را مختص والدین تولید کرده اند تا به آسانی با استفاده از آن برنامه ها بتوانند محتوای پیام های ارسال شده فرزندان خود را بررسی کنند و در این حال حتی در صورت پنهان کردن یک سری از فعالیت ها نظیر پیامک های ارسالی باز هم شما می توانید از رفتارهای پنهانی فرزند خود در این زمینه اطلاع پیدا کنید. تحقیقات انجام گرفته توسط موسسه Mobile Life Report نشان از این دارد که کودکانی که تلفن همراه دارند، این وسیله را بهترین دوست خود می دانند و حاضر نیستند این وسیله را از خود جدا کنند.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

سیاست های تدوین شده

مرکز تحقیقاتیPEW، گزارشی را منتشر کرده است که بر طبق آن مشخص می شود بیشتر نوجوانان آمریکایی اولین تلفن همراه خود را در بین سنین 12 تا 13 سالگی خریداری می کنند و در اکثر موارد تمامی هزینه های خرید تلفن و پرداخت قبوض خط موبایل به عهده والدین است. در این گزارش مشخص شده است که 23 درصد از نوجوانان اولین تلفن همراه خود را در سن 12 سالگی و 23 درصد هم در 13 سالگی خریداری می کنند و 54 درصد از فرزندان هم زمانی اولین تلفن خود را صاحب می شوند که تنها 11 سال یا حتی کمتر از آن سن دارند و این آمار بسیار قابل تامل است. در این میان ممکن است کاری از دست والدین برنیاید زیرا معمولا پدرها و مادرها بسیار دلرحم بوده و طاقت دیدن ناراحتی یا آشفتگی فرزند خود را ندارند و هر طور شده با خواسته فرزند خود موافقت می کنند تا احساس نکند از هم سن و سال هایش محدودتر است اما با توجه به این که کودک از سن 6 سالگی به بعد یا حتی زودتر می تواند ساعت های زیادی را در مراکز آموزشی مانند مدرسه یا کودکستان بگذراند، می توان با استفاده از وضع قوانین در این محیط ها از جانب یک عامل پر نفوذ به جز پدر و مادر، کودک را با محدودیت مواجه کرد. با توجه به این که نوجوانان بیشتر زمان خود را در محیطی مانند مدرسه می گذرانند، مدرسه یکی از مهم ترین و بهترین مکان هایی است که قدرت دارد با سیاست گذاری صحیح، استفاده درست از تلفن همراه را به فرزند شما آموزش دهد. در ایران یک سیاست قدیمی در این رابطه وجود دارد. رویه معمول این است که آوردن تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی به مدرسه به طور کامل ممنوع است که البته دانش آموزان به خوبی دور زدن این قوانین را می دانند. باید گفت که این اوضاع فقط به کشور ما محدود نمی شود، بلکه در کشورهایی نظیر آمریکا که از جمله کشورهای پیشرو در صنعت تلفن همراه است، برای آوردن تلفن همراه به مدرسه ممنوعیت اعمال می شود. طبق آمار در حال حاضر تنها 12 درصد دانش آموزان به صورت رسمی اجازه دارند تا تلفن های همراه خود را حتی تا سر کلاس درس با خود ببرند و 62 درصد از دانش آموزان هم می توانند با تلفن همراه به مدرسه بروند اما این اجازه را ندارند که تلفنشان را سر کلاس درس ببرند و 24 درصد از دانش آموزان هم به طور کل اجازه بردن تلفن همراه به مدرسه را ندارند. این که روشن بودن تلفن همراه سر کلاس خلاف قوانین مدرسه است، توسط بیشتر نوجوانان پذیرفته شده اما باز هم با این اوصاف به گفته بسیاری از کودکان آن ها بارها سر کلاس درس " اس ام اس بازی" کرده اند.

تلفن همراه، دوست باب یا ناباب؟!

اجبار و محدودیت جواب نمی دهد

مشخص است در شرایطی که والدین از ابتدا با رفتار اشتباه خود الگوی ذهنی کودک را در رابطه با چگونگی استفاده از تلفن همراه تغییر می دهند و برای او تلفن همراه یا تبلت می خرند دیگر نباید انتظار داشته باشیم که با ایجاد محدودیت در مدرسه کودک رفتار خود را اصلاح کند. معمولا ایجاد ممنوعیت و برخورد قهر آمیز، به هیچ عنوان کارایی نداشته و جواب نمی دهد و لازم است که فرهنگ سازی به شکل درستی انجام شود. خوشبختانه بسیاری از مسئولان کشور ما هم به این نکته رسیده اند و چندی پیش دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات از تصویب کلیات " خدمات خاص کودکان و نوجوانان در ارتباطات موبایلی" خبر داد. با نگاهی به سیاست های جهانی در این زمینه می توانیم به نمونه های مشابهی دست پیدا کنیم به عنوان مثال در همین سال کمیسیون اروپا تصمیم گرفت که در پی شکایت ها و نگرانی های والدین در کشورهای اروپایی در مورد نحوه ارائه اپلیکیشن ها در موتور جست وجو، شیوه جدیدی از قانون گذاری را برای حفاظت از کودکان در برابر صنعت پیش رونده برنامه ها و اپلیکیشن های تلفن همراه اتخاذ کند. اروپا در نهایت با شرکت گوگل در مورد ارائه نتایج جست وجو از طریق سایت این شرکت توافقی را انجام داد. بر اساس این توافق قرار شد که برای ارائه برنامه ها و بازی های آنلاینی که دارای پرداخت درون برنامه ای هستند، قوانین جدیدی تصویب شود که براساس آن این بازی ها به عنوان بازی های رایگان ارائه نشوند. سیاست بعدی کمیسیون اروپا این است که به والدین آموزش داده شود تا دسترسی فرزندانشان به اینترنت، شبکه های اجتماعی و برنامه های کاربردی تلفن همراه را خودگردانی کنند. این کمیسیون از هر گونه برنامه ای که به والدین اجازه می دهد تا دسترسی فرزندان خود به تکنولوژی های ارتباطی را کنترل کنند، حمایت خواهد کرد. بدون شک کارهایی مانند تصویب قوانین، فرهنگ سازی و حمایت از راه هایی مانند آموزش به والدین و فرزندان برای استفاده صحیح و سازنده از فناوری ها می تواند روند رو به خطری که در حال حاضر وجود دارد را تا حدی تعدیل کرده و عوارض جانبی موجود را کمتر کند. یادمان باشد که این ما هستیم که کنترل همه چیز را می توانیم در دست داشته باشیم.

شنبه 20 دی 1393برچسب:, :: 11:50 ::  نويسنده : سیما فرزانه

در شرایطی که اپل با معرفی ساعت هوشمند خود به نام اپل واچ آماده رقابت با فناوری های پوشیدنی اندرویدی شده است شایعاتی درباره مک بوک ایر نازک تر، آی پد 12 اینچی و حتی نسخه ای کوچک تر از آی فون 6 به گوش می رسند.

با آغاز هر سال جدید می توانید انتظار عرضه موج جدیدی از گجت های اپل را داشته باشید. طی سالیان اخیر اپل روند ارتقا سالانه در آی فون ها، آی پدها و مک بوک های خود را دنبال کرده و به نظر نمی رسد سال جاری میلادی نیز از این مساله مستثنی باشد.

در شرایطی که اپل با معرفی ساعت هوشمند خود به نام اپل واچ آماده رقابت با فناوری های پوشیدنی اندرویدی شده است شایعاتی درباره مک بوک ایر نازک تر، آی پد 12 اینچی و حتی نسخه ای کوچک تر از آی فون 6 به گوش می رسند. در ادامه برخی از مورد انتظارترین محصولات اپل در سال 2015 را معرفی می کنیم.

اپل واچ

اپل در سال 2015: 7 محصول مورد انتظار

مک بوک ایر 12 اینچی با نمایشگر رتینا

اپل قصد دارد ضخامت نازک ترین لپ تاپ خود را هرچه بیشتر کاهش دهد. مک بوک ایر جدید با طراحی بدون فن نازک تر و سبک تر از مک بوک ایرهای فعلی با ضخامت 17 میلیمتر و یک کیلوگرم وزن خواهد بود. احتمالا در مک بوک ایرهای جدید از پردازنده های Broadwell اینتل استفاده خواهد شد و نمایشگر رتینا با وضوح 2560×1600 پیکسل و درگاه تاندربولت 2 از دیگر ویژگی های آن خواهد بود.

آی فون 6 مینی، آیفون 6S یا آیفون 7

اپل در سال 2015: 7 محصول مورد انتظار

آی پد پرو

اپل در سال 2015: 7 محصول مورد انتظار

آی مک رتیناهای بیشتر

اپل در سال 2014 آی مک رتینا 5K با نمایشگر 27 اینچی را معرفی کرد و انتظار می رود این وضوح خیره کننده در دسکتاپ های 21.5 اینچی این شرکت نیز به کار گرفته شود.

اپل تی وی

اپل در سال 2015: 7 محصول مورد انتظار

نسخه های جدید iOS 9 و OS X 10.11

اگرچه اطلاعات و جزئیات در حال حاضر زیاد نیستند اما می توان انتشار نسخه های جدید سیستم عامل های دستگاه های قابل حمل و دسکتاپ اپل تا پایان سال 2015 را انتظار داشت. همانند سنت هر ساله پیش بینی می رود معرفی iOS 9 به همراه مدل آینده آی فون در ماه سپتامبر انجام شود.

از سوی دیگر، Continuty در سیستم عامل OS X یکی از ویژگی های جدید و کلیدی نسخه یوسمیت اجازه فعالیت یکپارچه را به دستگاه های مک و iOS می دهد و انتظار می رود اپل با نسخه جدید سیستم عامل OS X شکاف های بین آی فون، آی پد و مک را در سال 2015 بیش از پیش کم کند.

منبع: عصر ایران

حتما برای شما هم پیش آمده که گوشی تان را در جایی بگذارید و فراموش کنید که آن را در کجا گذاشته اید و اتفاقا از بد ماجرا، تلفن همراه تان بر روی حالت سکوت باشد، اینجاست که ماجرا سخت تر می شود و باید به صورت فیزیکی به دنبال گوشی خود بگردید، اما اگر این مشکل هم پیش آمد نیازی به گشتن نیست، زیرا برنامه "ویبره باز کن" کمک می کند تا با ارسال یک پیامک متنی به گوشی خود آن را از حالت سکوت خارج کنید. توجه داشته باشید که پس از نصب برنامه می توانید در قسمت تنظیمات کلمه مورد نظر خود را برای خروج از حالت ویبره وارد کنید، تا افراد دیگر به این ویژگی دسترسی نداشته باشند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: سرعت بالا در تشخیص پیامک، رابط کاربری مناسب، خواندن تلفن همراه و شناسه اشاره کرد.

با یک پیامک گوشی را از حالت سکوت خارج کنید

با یک پیامک گوشی را از حالت سکوت خارج کنید

 • دانلود و مشخصات فایل

 

 • رمز عبور: www.yjc.ir

 

 • حجم: 0.3 مگابایت

 • نسخه: 1.3

 • اجرا در: اندروید 2.2 و بالاتر

 • امتیاز: 

شنبه 20 دی 1393برچسب:, :: 11:45 ::  نويسنده : سیما فرزانه

لاین، واتس‌اپ و تانگو فیلتر می‌شود

براساس این اطلاعات قرار است تا ساعتی دیگر ۳ نرم افزار تانگو، واتس اپ و لاین فیلتر شده تا امکان استفاده از آن فراهم نباشد.

به روز رسانی (۱ بامداد پنجشنبه ۱۸ دی):

با وجود گذشت بیش از ۷ ساعت از زمان ارسال خبر، هنوز هیچ اختلالی در عملکرد سرویس های مذکور مشاهده نشده است. خبرگزاری فارس نیز با ویرایش خبر اولیه خود، عبارت "تا ساعاتی دیگر" را از سایت خود حذف کرده است.

با ورود اینترنت به زندگی ما انسان ها تحولی شگرف و نوین در جامعه بشری رخ داد، هر چه هم پیش می رویم می بینیم که اینترنت در جامعه بشری در حال رشد و تکامل است و هر روز ابعاد آن گسترده تر می شود تا ما انسان ها در رفاه و آسایش بهتری زندگی کنیم، اما گاهی در فضای مجازی اتفاقاتی رخ می دهد که آسایش را از زندگی ما انسان ها می گیرد، نمونه ای از این ها انتشار اخبار کذب، شایعه پراکنی، ایجاد رعب و وحشت و رواج خرافات است. این روزها شایعات زیادی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر می شود که این اخبار مبنای درست و موثقی نداشته و صرفا با هدف جنگ روانی و ایجاد نگرانی در جامعه انتشار می یابد و به دنبال آن باعث ناراحتی عده ای می شوند که علیه آنها اخباری کذب در فضای مجازی منتشر شده است.

شایعه پراکنی در شبکه‌های اجتماعی چند تا لایک داره؟!

این روزها برخی افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی نظیر وایبر، لاین و چند شبکه اجتماعی موبایلی دیگر در تولید و انتشار اخبار سست و بی پایه فعالیت می کنند، یک روز شایعه ای مبنی بر درگذشت یک بازیگر محبوب سینما و تلویزیون منتشر می کنند و روز دیگر با انتشار اطلاعیه هایی کذب از طرف نهادها و مسئولین خبر از آلوده شدن مواد غذایی به سم کشنده خبر می دهند!! و سعی در برجسته سازی موضوع دارند. به راستی کاربرانی که اینگونه پیام ها را در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند از صحت و سقم آن ها اطلاع دارند؟ آیا در قبال بازنشر خبر کذب به آنها مدال افتخار تعلق می گیرد که بدون فوت وقت آنها را بازنشر می کنند(؟!) آیا بهتر نیست قبل از به اشتراک گذاری پیام ها درباره محتوای آنها بیشتر دقت کنیم و این سوال را از خود بپرسیم که آیا این مطلب لزوما درست است یا نه؟ شایعات شاید جذاب باشند اما خیلی ها آنها را باور می کنند و امکان دارد امنیت جامعه را بر هم بزند.

شایعه پراکنی در شبکه‌های اجتماعی چند تا لایک داره؟!

اگر در استفاده از شبکه های اجتماعی فرهنگ سازی صورت نگیرد، متاسفانه این مکان ها رفته رفته تبدیل به محفلی برای انتشار پیام های کذب بدل خواهد شد و حتی در صورت انتشار پیام های واقعی و رسمی کسی آنها را باور نخواهد کرد. از طرفی پیام های دروغی که در خصوص بازیگران و چهره های محبوب منتشر می شود باعث شکسته شدن حریم خصوصی ستاره ها می شود، پس شبکه های اجتماعی منبع خوبی برای اعتماد به برخی اخبار نیست. خبرهای رسمی از منابع رسمی همچون رادیو، تلویزیون، بخش های خبری سیما و خبرگزاری های موثق منتشر می شود. از انتشار اخباری که مبنای درست و موثقی نداشته و درخور چند لایک خواهد بود جدا خودداری کنید.

شما کاربران در برخورد با شایعات منتشره در فضای مجازی چه اقدامی انجام می دهید؟

شنبه 20 دی 1393برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,مینی پاور

اخبار تکنولوژی - شارژ کوتاه برای مواقع اضطراری+تصاویر

«مینی پاور» یک باتری شارژ کننده بسیار کوچک است که در مواقع اضطراری گوشی را شارژ می‌کند.

Mini Power «مینی پاور» مفهوم یک دستگاه کلاسیک است؛ در واقع یک باتری شارژ کننده است که می‌تواند در مواقع ضروری گوشی را با آن برای مدت کوتاهی شارژ کرد.«مینی پاور» سبک و قابل حمل است؛ این دستگاه کوچک به اندازه‌ای که کاربر بتواند طلب کمک کند یا در مواقع ضروری و اضطراری گوشی را شارژ می‌کند.
این سیستم در نسخه‌های دو ساعت، چهار ساعت و شش ساعت شارژ ارائه شده است؛ برای شارژ گوشی کافی است پورت USB آن به گوشی متصل شود.
 

اخبار,اخبار تکنولوژی,مینی پاور

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,مینی پاور

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,مینی پاور

 

افراد تاجر و کارمندان شرکت،که مدام در سفر و مکان های مختلف هستند می توانند برای دسترسی به اینترنت و سرویس های ویژه از شبکه های خصوصی محل کارشان استفاده کنند. اما همیشه با این اعلان روبه رو می شوند که برای استفاده از اینترنت پروکسی سرور مرورگر خود را تنظیم کنید! در یعضی اوقات نیز وقتی با پشتیبانی شرکت ارایه دهنده خدمات شبکه خصوصی مجازی (Virtual private network) تماس می گیرد به شما می گویند پروکسی سرور خود را نسبت به شبکه ما تنظیم کنید. اما برای برخی کاربران این جمله قابل درک نیست. در این مقاله قصد داریم چگونه دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب شامل : فایرفاکس،اینترنت اکسپلورر،گوگل کروم و اپرا را بررسی کنیم.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

 

 

Internet Explorer

 

 

در اولین گام خواهیم دید که چگونه باید پروکسی سرور را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تنظیم کنیم. توجه داشته باشید تنظیم پروکسی در اینترنت اکسپلورر در قسمت های دیگر ویندوز نیز تاثیر گذار است و بسیاری از برنامه ها در ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ جهت اتصال به اینترنت از تنظیمات این مرورگر استفاده می کنند

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

برای شروع برنامه Internet Explorer را راه اندازی کنید و پس از آن گزینه Internet Options را منوی Tools (علامت چرخ دنده) انتخاب کنید. البته می توانید از کلید میانبر Alt+X نیز استفاده کنید.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

بعد از باز شدن پنجره جدید به سربرگ Connections بروید و دکمه LAN settings را انتخاب کنید تا پاپ آپ Local Area Network (LAN) Settings نمایش بیابد.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

اگر شبکه شما باید به یک وب سایت بخصوص متصل شود تیک قسمت “Use Automatic Configuration Script” را بزنید و آدرس مورد نظر را وارد کنید. اما اگر در اتصال به شبکه باید با یک آدرس IP و پورت خاص عمل کنید گزینه “Use a Proxy Server for Your LAN” را علامت بزنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.

همچنین اگر شرکت شما یک شبکه خصوصی را راه اندازی کرده میتوانید از طریق گزینه “Bypass proxy server for local address” به ان متصل شوید و به وب سایت ها و خدمات آنلاین که شرکت مشخص کرده است دسترسی داشته باشید. در پایان با کلیلک بر روی OK تغییرات را ذخیره نمایید.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

 

 

Mozilla Firefox

 

 

مرورگر فایرفاکس را باز کنید و با کلیلک بر روی دکمه نارنجی رنگ Firefox کلیلک کنید سپس از زیر منو گزینه Options را انتخاب نمایید.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

به قسمت Advanced رجوع کنید و به سربرگ Network را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Settings کلیک کنید. به تصاویر راهنما دقت داشته باشید.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

با این کار پنجره Connection Settings نمایان می شود و گزینه های مختلفی از پروکسی سرور را نمایش می دهد. به تشریح این گزینه ها می پردازیم.

No proxy: وقتی این گزینه فعال باشد فایرفاکس از هیچ تنظیم پیش فرضی برای اتصال به شبکه استفاده نمی کند.

Auto-detect proxy settings for this network: با فعال کردن این گزینه مرورگر به صورت اتوماتیک شروع به بررسی پروکسی ها می کند تا مجوز اتصال به شبکه خصوصی را دریافت کند. معمولا این برای شبکه VPN یک شرکت تجاری کار نمی کند.

Use system proxy settings: وقتی این گزینه را تیک بزنید مرورگر فایرفاکس از تنظیمات پیش فرض سیستم و اینترنت اکسپلورر برای اتصال به شبکه استفاده می کند.

Manual proxy configuration: هنگامی که این گزینه فعال باشد شما می توانید پروکسی و پورت ها را به صورت دستی وارد کنید. برخلاف سایر مرورگر ها فایرفاکس اجازه می دهد تا شما مجموعه پروکسی سرور های مختلف مانند HTTP, SSL, FTP را وارد کنید. همچنین اگر نمی خواهید یک آدرس خاص را برای پروکسی ها بکار ببرید کافی است در قسمت No proxy for آی پی مورد نظر را وارد کنید.

Automatic proxy configuration URL: با فعال بودن این گزینه می توانید آدرس اینترنتی (URL) پروکسی مورد نظر را وارد کنید.

در پایان بر روی گزینه OK کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

 

 

Google Chrome

 

 

گوگل کروم هیچ گزینه ای اختصاصی را برای تنظیم پروکسی سرور در نظر نگرفته است و از تنظیمات پیش فرض اینترنت اکسپلورر استفاده می کند. اما یک میانبر جهت دسترسی سریع به این تنظیمات در Internet Explorer را درون خود جای داده است.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

برای این منظور بعد از باز شدن کروم از قسمت بالا و گوشه سمت راست بر روی دکمه  Customize and Control Google Chrome کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

 

 

Opera

 

 

اپرا نیز همانند فایرفاکس تنظیمات مخصوصی را برای هر سرور پروکسی HTTP, SOCKS, FTP در نظر گرفته است.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

مرورگر را باز کنید و سپس بر روی دکمه Opera در بالا و سمت چپ کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه settings  و سپس Preferences را اتنخاب کنید. کلید میانبر این عمل نیز  Ctrl+F12 است.

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

در پنجره جدید از زبانه Advanced گزینه Network را انتخاب کنید و سپس در سمت راست بر روی گزینه Proxy Servers کلیک کنید.  Use manual proxy configuration

چگونگی دسترسی به تنظیمات پروکسی سرور در مرورگرهای وب

گزینه Use proxy for local servers امکان استفاده از پروکسی های شبکه محلی را در صورت وجود خواهد داد.دیگر تنظیمات پنجره Proxy Servers مشابه فایرفاکس است که در بالا بیان شده است. با کلیک بر روی OK تنظیمات جدید را ذخیره نمایید.

 

 

Turn Off Use of Proxy Server

 

 

اگر به خانه باز گشتید و یا به تنظیمات پروکسی سرور نیازی نداشتید برای خاموش کردن آن در اینترنت اکسپلورر و کروم تیک گزینه های  “Use automatic configuration script” و “Use a proxy server for your LAN” را برداشته و تنظیمات را ذخیره کنید. در اپرا گزینه Use manual proxy configuration را علامت دار کنید و برای فایرفاکس گزینه No proxy را انتخاب نمایید.

منبع:گویا آیتی

پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : سیما فرزانه

ابزار هوشمند تنها برای بازی کردن ساخته نشده‌اند. فلسفه آنها بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که عموم ما متصور می‌شویم. بیایید با یکدیگر روراست باشیم. تا چه اندازه از ابزار مذکور برای یادگیری استفاده می‌کنید؟ گمان می‌کنم بسیاری از شما حتی تلاش نکرده‌اید یک برنامه آموزشی را روی گوشی خود نصب کنید. نزدیک به یک میلیارد برنامه کاربردی روی اپ استور و گوگل پلی وجود دارد و با این وجود بسیاری از ما وقت خود را با فلپی برد و انگری بردز تلف می‌کنیم.


توصیه می‌کنیم این بار چندین اپلیکیشن آموزشی روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید. می‌دانیم که در حالت عادی کارهای آموزشی می‌توانند بسیار خسته‌کننده باشند؛ اما برنامه‌های جدید به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که مخاطب خود را مجاب به استفاده از آنها کند. این برنامه‌ها نه‌تنها آموزشی هستند، بلکه شباهت آنها به بازی سبب شده تا مخاطبان فراوانی را به سمت خود جذب کنند.


 Memrise
بازی و ریاضی + جغرافیا
در نگاه نخست Memrise شبیه یک برنامه آموزش زبان است ، ولی با پیشروی در آن متوجه می‌شوید که اپلیکیشن مذکور کاربردهای فراوانی دارد. Memrise و Duolingo هر دو رابط‌کاربری بی‌نظیری دارند درحالی‌که اولی می‌تواند علاوه بر زبان در جغرافیا و ریاضی هم به شما کمک کند؛ اما دومی تنها مخصوص آموزش زبان است. Memrise برنامه‌ای تصویرمحور است و سعی می‌کند بااستفاده از آنها راحت‌تر مفاهیم را به کاربر منتقل کند. جالب اینجاست که در این برنامه امتحان‌های مختلف وجود دارند که سبب می‌شوند کاربر میزان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کند.

 

اپلیکیشن Memrise,اپلیکیشن Evernote,ایپلیکشن

 
برای استفاده از این برنامه تنها کافی است آن را روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود نصب کنید و سپس از طریق ای‌میل یک شناسه کاربری بسازید. محیط ساده و جذاب Memrise   اجازه می‌دهد که در اوقات بیکاری به راحتی از آن استفاده کنید. تمرکز روی تصاویر شما را خسته نمی‌کند. تنها کافی است برنامه‌ریزی کنید تا Memrise به بهترین یار و همراه آموزشی شما بدل شود. این برنامه همچنین برای افرادی که قصد یادگیری زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و چینی را دارند مناسب است.


 Evernote
این فیل دوست داشتنی
خوشبختانه امکانات این برنامه به اندازه ای زیاد است که می‌توان از آن در هر مطلبی که با برنامه کاربردی در ارتباط باشد استفاده کرد. بی‌دلیل نیست که فیل دوست‌داشتنی فروشگاه‌های مجازی، جزء 15 اپلیکیشن برتر دنیا به حساب می‌آید. هدف اصلی Evernote برداشتن یادداشت‌های روزانه و یادآوری کارهایی است که هر کدام از ما ممکن است آنها را فراموش کنیم، اما این برنامه کاربردهای دیگری هم دارد؛ Evernote می‌تواند در زمان‌های امتحان به دوست صمیمی شما مبدل شود.

 

اپلیکیشن Memrise,اپلیکیشن Evernote,ایپلیکشن

 

 به‌طور مثال این برنامه طوری طراحی شده که به دارندگان آیپد اجازه می‌دهد از خود امتحان بگیرند. تنها کافی است کاور مخصوص تبلت اپل را تهیه کرده و سؤالات و پاسخ‌های‌شان را به این برنامه منتقل کنید. آنگاه می‌توانید با برداشتن نیمه کاور، سؤال را دیده و پس از دادن جواب در ذهن‌تان از درستی یا نادرستی آن مطمئن شوید.


 Duolingo 
جغد بهترین معلم شماست 
سراغ فروشگاه‌های آنلاین که بروید با تعداد زیادی اپلیکیشن زبان روبه‌رو می‌شوید. برنامه‌هایی که هر کدام از شیوه‌هایی مشابه برای جذب مخاطب بهره برده‌اند، اما Duolingo در این بین یک استثنا به‌شمار می‌آید. سازندگان این برنامه از متدی خاص استفاده کرده‌اند که تا پیش از این در هیچ اپلیکیشنی مشاهده نشده بود. آنها آموزش زبان را به یک بازی جذاب تبدیل کرده‌اند. سیستم اینگونه است که Duolingo همانند بازی‌های ویدئویی دارای مراحل مختلف است.

 

اپلیکیشن Memrise,اپلیکیشن Evernote,ایپلیکشن

 

در هر مرحله تعدادی معما پیش روی شما قرار می‌گیرد و موظفید آنها را به شیوه‌ای مخصوص حل کنید؛ پر کردن جاهای خالی، تشخیص از روی عکس و مواردی مشابه. علاوه بر این، رابط‌کاربری جذاب باعث می‌شود که از همان لحظه اجرا یک دل نه صد دل عاشق طراحی برنامه شوید. این برنامه اجازه می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی ، آلمانی ، پرتغالی ، ایتالیایی و انگلیسی مسلط شوید.

منبع : مجله زندگی ایده آل

 

پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, :: 18:8 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

10 گوشی برای استفاده از سیم کارت های 4G
 نسل چهارم تلفن همراه به گوشی های مخصوص نیاز دارد. اگر قبلا یک آیفون یا سری Z اکسپریا خریده اید، خیال تان راحت باشد در غیر اینصورت با بودجه زیر یک میلیون هم می توان یک گوشی جدید خرید و از سرویس های نسل چهارم استفاده کرد.
می توانید همین امروز به بازار بروید و با خرید یک گوشی جدید تمام پول تان را دور بریزید. این کار اصلا سخت نیست. انتخاب دوم به کار گرفتن بخشی از حافظه و هوش اقتصادی شماست که در آذر ماه سال 1393 باید کم کم به کار بیفتد.

 

تا قبل از این ماه همه ما با نسل دوم تلفن های همراه کار کرده بودیم. بعضی هایمان هم به سراغ استفاده از نسل 3 رفته بودیم اما بیشتر ما راه اندازی نسل چهارم را تنها در خبرها شنیده ایم. همه آنها واقعیت دارد و می توانیم ادعا کنیم وارد دوران تازه ای شده ایم. از حالا به بعد الهه مهربان تکنولوژی روی خوب خودش را نشان می دهد و برای همراه شدن با آن تنها کافی است در بازار تلفن های همراه به دنبال گوشی هایی باشیم که قابلیت کار کردن با نسل چهارم را داشته باشند.


برعکس آنچه در ابتدا به نظر می رسد، قرار نیست پول زیادی خرج کنیم. ما همین حالا فهرست کاملی از این گوشی ها در اختیار داریم. آنهایی که قبلا یک گوشی آیفون خریده اند یا آنهایی که از سری Z خانواده اکسپریای سونی استفاده می کنند می توانند لبخند روی لب داشته باشند. LG هم گوشی های سری G خود را با این قابلیت عرضه کرده است. اگر در حال حاضر یکی از این گوشی ها را در اختیار ندارید، لازم نیست خیلی غصه بخورید چون می توان با هزینه زیر یک میلیون، موبایلی برای استفاده از خدمات نسل چهارم خرید.


-- زیر یک میلیون تومان
1) سونی/ اکسپریا M2
M2 Aqua یک گوشی یک سیمکارته است که ویژگی بارز آن، مقاومت در برابر آب و ذرات گرد و غبار است. این محصول سونی که دارای گواهینامه های IP57، IP58 و IP68 است، به مدت حداکثر 30دقیقه در عمق 1.5 متری زیر آب می تواند مقاومت کند.
تکنولوژی IPS در صفحه نمایش 4.8 اینچی AquaM2 به کار رفته که رزولوشن عادی 540 در 960 پیکسل را ارائه می دهد. سونی روی چیپ Snapdragon400، پردازنده چهار هسته ای CortexA7 با توان پردازش 1.2 گیگاهرتز، چیپ گرافیکی Adreno305 و رم یک گیگابایتی قرار گرفته شده است. این گوشی که دوربین هشت مگاپیکسلی دارد، به صورت پیش فرض مجهز به سیستم عامل اندروید KitKat نسخه 4.4.2 است.

M2 Aquah قابلیت نصب کارت حافظه MicroSD تا ظریفت 32 گیگابایت را دارد. ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هشت گیگابایت است اما در واقع شما تنها می توانید از چهار گیگابایت آن استفاده کنید. نصف دیگر ظرفیت حافظه داخلی آنتوسط سیستم عامل اشغال شده است.
* قیمت: حدود 859 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
2) سونی/ اکسپریا T3
کاملا به سلیقه شما مربوط است که می خواهید یک گوشی بزرگ 5.3 اینچی مجهز به فناوری 4G بخرید یا دست و دلتان به خریدن گوشی های غول پیکر نمی رود. این گوشی تنها 0.5 میلیمتر از باریکترین گوشی سونی یعنی Z Ultra ضخیم تر است. در گوشه چپ قاب پشتی این میان رده، دوربین هشت مگاپیکسلی همراه با فلاش LED وجود دارد. کمی پایین تر نیز لوگوی NFC دیده می شود.


نمایشگر این گوشی دقت HD معادل با 720 در 1280 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 227 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد. پردازنده به کار رفته در این محصول سونی، پردازنده چهار هسته ای CortexA7 تشکیل می دهد که می تواند با نهایت سرعت 1.4 گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. این پردازنده چهار هسته ای در کنار یک رم یک گیگابایتی یعنی Snapdragon400 قرار گرفته که کاملا یک چیپ میان رده به حساب می آید. نرم افزار به کار رفته در اکسپریا T3، نسخه 4.4.2 یا همان KitKat است.
* قیمت: حدود یک میلیون تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
-- تا یک و نیم میلیون
3) hTC/one مینی 2
این محصول 4.5 اینچی HTC هم از LTE پشتیبانی می کند. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که همین ویژگی، HTC One را در میان محصولات میان رده تمایز می کند. حافظه رم این گوشی اما مانند دیگر میان رده های موجود در بازار یک گیگابایت است. علاوه بر این، HTC One از کارت های حافظه تا 128 گیگابایت پشتیبانی می کند. کیفیت دوربین این گوشی هم از سایر محصولات میان رده موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است.


دوربین 13 مگاپیکسلی HTC One، گرتن عکس هایی با کیفیت دوربین های پرچم دار بازار را در این گوشی میسر می کند. سیستم عامل این محصول HTC مجهز به اندروید KitKat4.4 است. البته یکی از ضعف های این گوشی باتری دو هزار و 110 میلی آمپری آن است که توان بالایی در رقابت با محصولات رقیب در بازار را ندارد. نکته ای که نباید از قلم انداخت، کیفیت پنج مگاپیکسلی دوربین جلو این گوشی است که گرفتن سلفی را برای کاربران آسان می کند.
* قیمت: حدود یک میلیون و 160 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

 ----------------------------------------------------
4) hTC/oneE8
این گوشی با ویژگی هایی که دارد دیگر جزو میان رده های محسوب نمی شود. یک صفحه نمایش پنج اینچی که می تواند علاقمندان به صفحات بزرگ که البته نگران جا شدن گوشی خود در جیب هایشان هستند را راضی کند. سیستم عامل این گوشی با میان رده ها فاصله دارد به خاطر رم دو گیگابایتی آن است. علاوه بر این چیپ Snapdragon801 در این محصول HTC به کار رفته است. این گوشی هم تا ظرفیت 128 گیگابایت توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه MicroSD را دارد.
دوربین 13 مگاپیکسلی که این گوشی فراهم کرده تصاویری با اندازه 3096×4128 را فراهم می کند. HTC One E8 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یا با کیفیت HD 720p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد.
* قیمت:حدود یک میلیون و 400 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
5) LG/Nexus5
نکسوس 5 ال جی دارای فناوری پشتیبانی از 4G است. پردازنده این گوشی که جزو سری موفق نکسوس این برندکره ای است، به همراه چیپست ساخت کمپانی Qualcomm یعنی Snapdragon800 ساخته شده است که شامل یک پردازنده چهار هسته ای Krait400 با فرکانس 2,26 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno330 می شود. این محصول ال جی به سیستم عامل KitKat 4.4 مجهز است.


دوربین هشت مگاپیکسلی این گوشی خیلی توان رقابت با سایر گوشی های هم رده خود در بازار را ندارد. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. نکته منفی درباره Nexus5، نداشتن قابلیت نصب کارت حافظه MicroSD است. باتری این گوشی هم جزو نقاط ضعف این محصول ال جی است. درباره باتری 2300 میلی آمپر ساعتی Nexus5 می توان گفت که حدودا با هر مرتبه شارژ کامل باتری، می توان نهایتا تا پنج ساعت استفاده وبگردی را از آن انتظار داشت.
* قیمت: حدود یک میلیون و 150 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
بالای یک و نیم میلیون
6) LG/G3
وقتی وارد عرصه گوشی های پرچم دار می شویم، خود به خود انتظارها بالا می رود. G3 پرچم دار گوشی های ال جی است. یک گوشی یک سیمکارته که وزنی معادل 149 گرم دارد. ال جی از فضای اطراف این گوشی 15.5 اینچی به خوبی استفاده کرده و احساس بزرگ بودن بیش از اندازه گوشی به کاربر دست نمی دهد.


این صفحه نمایش LCD که از تکنولوژی IPS استفاده می کند، دقت Quad HD یعنی 2560×1440 را ارائه می کند. این گوشی کره ای از چیپ ست AC801Snapdragon ساخت کمپانی Qualcomm استفاده می کند. باتری سه هزار میلی آمپر ساعتی G3 گرچه به نظر خیلی زیاد می رسد اما نیاز نمایشگر 3.6 میلیون پیکسلی آن را برآورده نمی کند. این پرچم دار ال جی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید در زمان عرضه، یعنی نسخه 4.4.2 با کد کیت کت استفاده می کند. G3 ال جی در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت ساخته شده است اما در کنار آن از کارت های حافظه تا 128 گیگابایت پشتیبانی می کند.

* قیمت: حدود یک میلیون و 610 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
7) HTC/oneM8
این یکی، پرچم دار HTC های بازار است. HTC OneM8 مجهز به یک دوربین جلو پنج مگاپیکسلی است که گرفتن عکس سلفی را برای کاربران به یک عمل رضایتبخش تبدیل کرده است. HTC M8 را در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی ساخته است. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی، رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل یا همان FullHD و تراکم پیکسلی 441ppi را ارائه می دهد. دوربین عقب 13 مگاپیکسلی به کار رفته در این محصول HTC در مقایسه با سایر پرچم دارهای موجود در بازار حرف زیادی برای گفتن ندارد. به یک چیپ ست Qualcomm Snapdragon 801 مجهز شده است و روی آن یک پردازنده چهار هسته ای Krait400 با توان 2.3 گیگاهرتز قرار گرفته است.


کمپانی HTC این بار استفاده از کارت حافظه را تا ظرفیت 128 گیگابایت ممکن کرده است. حافظه رم این گوشی نسبت به hTC One قدیم تغییری نکرده است و همان دو گیگابایت رم هم برای M8 در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی OneM8 نیز 16 گیگابایت است.
* قیمت: حدود یک میلیون و 870 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
8) سونی/ اکسپریا Z3
پرچم دار سونی کامل ترین گوشی سونی تا به اینجای کار است. این محصول سونی گواهینامه Ip68 را دارد که بالاترین و بیشترین میزان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بین تمام گوشی های نمایشگر 5.2 اینچی از نوع IPS است که رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 424 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می دهد.

 

یک مزیت نمایشگر این گوشی در میزان روشنایی آن است که نسبت به مدل قبلی یعنی Z2، 30 درصد روشن تر شده است. کیفیت دوربین Z3 نسبت به دو پرچمدار قبلی شرکت سونی هیچ فرقی نکرده و همان 20.7 مگاپیکسل باقی مانده است. برترین گوشی نیم سال دوم سال 2014 سونی مجهز به چیپ Snapdragon801 ساخت شرکت کوالکام است که بر روی آن پردازنده چهار هسته ای 400Krait، پردازنده گرافیکی Adreno330 و رم سه گیگابایتی قرار گرفته است.
* قیمت: حدود یک میلیون و 900 هزار تومان

 

  ----------------------------------------------------
9) اپل/ آیفون 6
آیفون مانند همیشه امکان نصب کارت حافظه MicroSD را برای کاربران فراهم نکرده است. این گوشی را می توان در سه رنگ نقره ای، بژ و خاکستری تهیه کرد. صفحه نمایش این گوشی 4.7 اینچی، رزولوشنی معادل 750×1334 پیکسل ارائه می دهد. سخت افزار آیفون 6 از چیپ ست جدید اپل با نام A8 که شامل یک پردازنده دو هسته ای 64 بیتی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، یک پردازشگر گرافیکی از نوع PowerVRGX6450 و یک گیگابایت حافظه رم تشکیل می شود. آیفون 6 به صورت پیش فرض از نسخه هشت سیستم عامل iOS استفاده می کند.


باتری آیفون 6 یک باتری لیتیوم پلیمری 1810 میلی آمپر ساعتی است. دوربین آیفون 6 مجهز به سنسور تصویر هشت مگاپیکسلی است. علاوه بر فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه، دوربین این گوشی می تواند فیلم های فول اچ دی را با سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز ضبط کند. از امکانات ویژه این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت، چیپ ست کمکی M8 و دستیار صوتی Siri اشاره کرد.
* قیمت: حدود دو میلیون و 530 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

----------------------------------------------------
10) اپل/ آیفون 6 پلاس
بزرگترین تفاوت iPhone6Plus با iPhone6 در اندازه صفحه نمایش آنهاست. نمایشگر غول پیکر 5.5 اینچی فبلت 6Plus آیفون به حسرت دیدن فیلم های FullHD که تا ارائه این محصول بر دل آیفون بازها مانده بود، پایان داد.
تراکم پیکسلی بی نظیر 401 پیکسل بر هر اینچ تاکنون در هیچ آیفونی مشاهده نشده بود. سخت افزار به کار رفته در iphone6Plus مانند iphone6 بوده و مجهز به چیپ ست A8 است که شامل یک پردازنده دو هسته ای 64 بیتی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بوده و از یک پردازشگر گرافیکی از نوع PowerVR GX6450 و یک گیگابایت حافظه رم تشکیل می شود.


باتری Plus6 با توجه به سایز بزرگتر صفحه نمایش 5.5 اینچی آن، یک باتری لیتیوم پلیمری 2915 میلی آمپرساعتی است. باتری این گوشی در حالت آماده به کار در حالت 3G، حدود 16 روز دوام می آورد که این به خودی خود نسبت به آیفون 6 عدد بهتری است.
* قیمت: حدود 3 میلیون و 65 هزار تومان

 

گوشی,سیم کارت های 4G,نسل چهارم تلفن همراه

 

منبع : 7sobh.com

چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:, :: 21:10 ::  نويسنده : سیما فرزانه

اساس این بازی، سوء استفاده از کسانی است که حساب کاربری خود را رها کرده اند، فرصت سر زدن به بازی را ندارند، درک درستی از بازی ندارند و یا قصدشان صرفا کم نیاوردن از پسر همسایه است!

حتما شما هم می دانید که مدتی است که روی اکثر تلفن های همراهی که دسترسی به اینترنت همراه دارند، بازی جنگ قبایل به یکی از ارکان اولیه ی سرگرمی تبدیل شده است.

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

اگر کمی به این قضیه فکر کنیم و در نظر داشته باشیم که این بازی، یک بازی آنلاین با تعداد بازیکن های بالا است، شاید این مسئله که پسرخاله ی ده یا یازده ساله ی شما نیز این بازی را روی دستگاه خود دارد، چندان هم بد نباشد. اگر یک نکته را بخواهید راجع به این بازی بدانید، باید این باشد که اساس این بازی، سوء استفاده (یا می توان بهتر بیان کرد، بهترین استفاده) از کسانی است که حساب کاربری خود را رها کرده اند، فرصت سر زدن به بازی را ندارند، درک درستی از بازی ندارند و یا قصدشان صرفا کم نیاوردن از پسر همسایه است!

به عنوان نویسنده ی این مقاله، فرض را بر این می گذارم که خواننده، حداقل با کلیات بازی آشنایی دارد، زیرا که توضیحات ابتدایی را در تک تک سایت های دانلود می شود یافت، و نیازی به اشاره هم نیست که به هیچ عنوان دردی از بازیکن دوا نمی کند. نتیجتا نیازی به آوردنشان نیست.

بنابراین به همین مقدمه ی خلاصه اکتفا می کنم و سعی می کنم به نکاتی اشاره کنم که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی سطح بازی خود را افزایش دهید. در این جا سعی می شود نکات گفته شده، مختص یک سطح خاص از بازی نباشد.

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

این بازی دو رکن دارد، دفاع و حمله. اما نکاتی هست که در این دو دسته بندی جای نمی گیرند. پیش از پرداختن به دو مقوله ی دفاع و حمله، چند مورد از این نکات را بررسی می کنیم.

1- الماس:

الماس هایی که در بازی، در قالب پاداش اچیومنت ها، حذف کردن موانع (سنگ، گیاه، جم باکس) یا پرداخت هزینه ی آن به دست می آورید، شاید مهم ترین عامل در سرعت پیشرفت شما در بازی باشند. اما به راحتی نیز می توانید آن ها را هدر دهید. در این جا منظور از پیشرفت، تمام کردن ساخت ساختمان ها، یا پایان آموزش نیروها نیست، منظور به دست آوردن کارگرهای جدید است.

بدیهی است که یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت شما همین کارگرها هستند. پس سعی کنید الماس هایتان را برای هیچ چیز جز کارگرها خرج نکنید. تعدادی اچیومنت کلیدی در بازی وجود دارد که به عنوان پاداش، تعدادی زیادی جم به شما خواهند داد. چند مورد از آنها عبارت اند از:

رساندن تعداد جام ها به 1250

وارد شدن به لیگ کریستال (رساندن جام به 2000)

به دست آوردن 150 ستاره در جنگ های قبیله ای

اهدا کردن 20000 واحد نیرو در کلن و …

2- کارگرها:

در این بازی بی رحم ترین کارفرما باشید. همیشه برای پایان کار کارگرها و مقدار منابعی که در اختیار دارید، برنامه داشته باشید. بیکار بودن کارگر های شما تنها به معنی کند شدن بی دلیل پیشرفت شماست.

3- آزمایشگاه:

دقیقا توضیح مورد بالا، برای آزمایشگاه هم صادق است. با این که مستقیما به پیشرفت (اگر پیشرفت را تنها افزایش سطح در بازی در نظر بگیریم) ارتباطی ندارد، اما داشتن نیروهای قوی تر، به معنی پیروزی های بهتر و پر سودتر، و نتیجتا داشتن منابع بهتر برای خرج کردن است.

4- اکسیر سیاه:

شما با خانه ی اصلی سطح هفت، می توانید مخزن لازم برای نگهداری اکسیر سیاه را ساخته و شروع به جمع کردن آن کنید. پیشنهاد می شود که سریعا برای جمع کردن ده هزار اکسیر لازم برای ساخت باربرین کینگ اقدام کنید.

5- برای ارتقاءها اولویت داشته باشید!

هیچوقت معدن های طلا و اکسیر ( معمولی ) را در اولیت قرار ندهید. آن ها را تا چیزی حدود سطح 7-8 ارتقاء دهید، سپس اگر موردی پیش آمد که برای مثال کارگیر بیکاری در اختیار داشتید و منبع کافی نداشتید، آنوقت به فکر ارتقاءشان باشید.

به خاطر داشته باشید که ساختمان های به مراتب مهم تری در اختیار دارید. اولویت ها را به صورت قطعی نمی توان مشخص کرد، اما می توان ” کمپ سربازها”،قلعه، آزمایشگاه و مخزن ها را به عنوان مواردی که شرایط داشتن اولویت بالا را دارند؛ نام برد.

6- رسیدن به اچیومنت های 1250 یا 2000 جام:

به عنوان یک پیشنهاد و تجربه ی شخصی در این زمینه، می توانید در حین پروسه ی رسیدن به این مقدار جام، همیشه مخازن خود را خالی نگه دارید که حملات کمتری به شما صورت بگیرد.

7- کلن خوب:

سعی کنید یک عضو خوب برای یک کلن خوب باشید. به بقیه لطف کنید تا زمانی که خودتان درخواست دادید، جواب بگیرید. اگر می بینید که در کلنی که در آن حضور دارید، درخواست نیرو داده نمی شود، یا درخواست های شما پُر نمی شوند، دلیلی ندارد وقت تلف کنید. توجه داشته باشید که بیشمار کلن دیگر وجود دارد.

یک پیشنهاد: مگر برای رسیدن به اچیومنت های مربوط به جام برای کسب الماس، سعی کنید تا زمانی که به اندازه ی کافی قدرتمند نشده اید، به لیگ های خیلی بالا نروید. لیگ پیشنهادی برای منابع، لیگ سیلور 2 خواهد بود.

دفاع

مسلما از "دفاع ” تصویری در ذهنتان دارید، اما اینجا قصد من این است که اشتباهات این تصورات را برطرف کنم. در دفاع کردن، اولویت اول شما می بایست منابعتان باشند. باور کنید یا نه، خانه ی اصلی شما، هیچ اهمیتی ندارد (این مورد به هیچ عنوان راجع به جنگ قبایل صادق نیست).

1- خانه ی اصلی:

در مواقعی که منابعتان پر شده و به دلیل نداشتن کارگر آزاد، یا هر دلیل دیگری نمی توانید از آن استفاده کنید، هوشمندانه ترین کار ممکن و بهترین تکنیک دفاع از منابعتان، بیرون گذاشتن خانه ی اصلی از دیوارها، و بی محافظت قرار دادن آن است. اگر این سوال در ذهنتان پیش آمده باشد که چرا این حرکت هوشمندانه به حساب می آید، باید توجه داشته باشید که با بیرون قرار دادن خانه ی اصلیتان، هر کسی (بدون توجه به سطح) می تواند در صورتی که حتی توانایی شکست دادن شما را نداشته باشد، یک ستاره از شما بگیرد و حدود 10 تا از جام های شما را کاهش دهد. اما این شمایید که در این میان برد می کنید. با گرفتن یک ستاره از شما، بازی شما را 12 ساعت در حالت محافظت قرار می دهد و نتیجتا شما در مقابل کسانی که واقعا توانایی شکست دادن شما و بردن تمامی منابعی که در دسترس است، ایمن می شوید.

همچنین برای جبران جام های از دست رفته تان، -با وجود این که مقدار زیادی نخواهد بود، و کاملا ارزشش را دارد- همیشه می توانید سری به گزارش های دفاعتان بزنید و انتقام بگیرید!

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

2- کلن کَسِل:

اگر از قلعه به درستی استفاده شود، می تواند مفیدترین عنصر برای شما در دفاع باشد. بهترین نیرو برای درخواست کردن، (از نظر من) جادوگر است. دلیلش هم واضح است: قدرت بسیار بالا نسبت به جایی که اشغال می کند و همچنین مولتی-تارگت بودن حمله های آن. در رده های بعدی هم به ترتیب، اژدها، والکیری، مینیون و آرچر خواهند بود. گرچه عملا هر نیرویی –حتی هیلر، که می تواند هوای ساختمان های شما را داشته باشد– کمک خواهند کرد. اما همگی آن ها برای دفاع به یک اندازه تاثیر گذار نیستند.

بهترین محل برای قرار دادن قلعه، دقیقا در وسط زمینتان خواهد بود. به طوری که محدوده ی قلعه، داخل دیوار های شما باشد. در این صورت اگر دشمن وارد دیوارهای شما شد، به سختی با دیدن چند جادوگر که از قلعه برای دفاع بیرون می آیند، شگفت زده خواهد شد و احتمالا دیگر موقعیتی برای بیرون کشاندن نیرو های درون قلعه ی شما، و از بین بردن آن ها ندارد. گرچه باید توجه داشت که با وجود این که بهترین جای قلعه، در قلب دهکده ی شماست، اما این کار تقریبا تا زمانی که خانه ی اصلی خود را به سطح 8 ارتقاء ندهید، به دلیل کمبود دیوارها، امکان پذیر نیست. در این شرایط شما می بایست نگاهی به گزارشات دفاع اخیر خود بیاندازید و ببینید آیا قسمتی از دیوارهای شما هست که بیشتر حمله ها از آن جا صورت گرفته باشد؟

اگر چنین جایی را یافتید، قلعه را جایی قرار دهید که محدوده ی آن، داخل دیوار آن جا باشد. به طوری که هنگامی که دشمن از آن محل مورد علاقه و به نظر ضعیف تر وارد شود و از دیوار عبور کند، نیروهای داخل قلعه به دفاع بپردازند.

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از قلعه ی خود به عنوان مهمترین عنصر دفاعی بهترین بهره را ببرید، هیچگاه ساختمانی را در گوشه های نقشه، و دور از محدوده ی ساختمان های دفاعی قرار ندهید. زیرا دشمن می تواند با بیرون کشیدن نیروهای شما از قلعه، و به گوشه آوردن آن ها توسط تنها یک نیرو، به راحتی آن ها را نابود سازد.

3- چینش:

هیچوقت از گشتن در سایت هایی که به شما نقشه های مختلف ارائه می دهند دوری نکنید. گرچه در سطوح پایین، دست شما برای خلاقیت باز نیست، اما باز هم این سایت ها می توانند مفید واقع شوند.

برای انتخاب یا ساخت یک چینش خوب همیشه چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

الف- دور هر ساختمان دیوار نکشید:

به عبارت دیگر در یک سلول از دیوارها، سعی کنید همیشه بیش از یک ساختمان باشد. شاید به نظر بیاید که در صورت استفاده از این شیوه، دهکده ی شما غیرقابل نفوذتر است، اما با این کار به شدت در مقابل حملاتی که با ” هوگ "ها صورت می گیرند آسیب پذیر خواهید بود و همچنین جایی برای قرار دادن تله هایتان درون دیوارها نخواهید داشت.

بدیهی است که همچنین نباید یک لایه دیوار کشید و همه ی ساختمان ها را بدون سلول های مختلف در آن جای داد. (گرچه در اوایل بازی، غیر قابل اجتناب است).

ب- به اهمیت ساختمان های دفاعی توجه کنید:

مورتار: هیچگاه "مورتار”ها را در دسترس قرار ندهید. مورتارها بهترین ابزار شما برای مقابله با حجم بالای ارچرها و بربرها هستند. آن ها را طوری قرار دهید که محدوده ی آن ها، بیشترین فضای ممکن را پوشش دهد. اگر یک مورتار دارید، آن را در قلب دهکده نگه دارید، اگر دو عدد دارید، آن ها را موازی در دو طرف قرار دهید و نهایتا اگر 3 عدد از آن ها را در اختیار دارید، سعی کنید از آنها مثلثی-شکل استفاده کنید تا بهترین پوشش را داشته باشند.

ویزارد تاور: ویزارد تاورها را دست کم نگیرید! آن ها عملکری مشابه به مورتارها دارند، فقط این که محدوده ی کوچتری را پوشش می دهند. این مورد آن ها را برای محافظت از منابع مناسب تر می کند. به کمک آن ها می توانید از شر گابلین ها یا آرچرهایی که به منابع شما چشم بد دارند، راحت شوید.

ایر دیفنس (ضد هوایی): بسیاری از تازه واردها، این ساختمان دفاعی را به این دلیل که بر روی نیروهای زمینی کاربردی ندارد، نادیده می گیرند و گاها حتا آن ها را نمی سازند، که زمانی که توسط ترکیب غول ها و هیلرها مورد حمله قرار گرفتند، به سرعت از کرده ی خود پشیمان می شوند! ضد هوایی ها را به منظور پوشش دادن بیشترین فضای ممکن، مانند مورتارها بچینید. توجه داشته باشید که در برهه ای از بازی حملات با هیلرها و غول ها به شدت رایج است. در این مرحله سعی کنید حتما ضد هوایی های خود را در جای امن و دور از دسترس قرار دهید.

هیدن-تسلا: تنها مزیت تسلا نسبت به آرچر تاور – غیر از آسیب دوبرابر به پکا – مخفی بودن آن است. پس توجه داشته باشید که از مخفی بودن آن بهره ی کافی را ببرید. سعی کنید طوری دیوار بچینید که جای تسلاها مشخص نباشند.

ایکس-بو: به دلیل این که این ساخمان دو حالت عملکرد دارد (حالتی که فقط نیرو های زمینی را نشانه می گیرد و محدوده ی بزرگتری دارد، و حالتی که نیروهای هوایی را هم مورد حمله قرار می دهد و محدوده ی کوچکتری دارد)، جای مشخصی نمی توان برای آن تعریف کرد. اما معمولا به دلیل محدوده ی زیاد، در داخلی ترین لایه ها گذاشته می شود.

اینفرنو تاور: مانند ایکس-بو دو حالت دارد. یک حالت چند هدف را مورد حمله قرار می دهد و یک حالت دیگر که تمامی نیروی آن روی یک هدف متمرکز می شود. اگر فرض کنیم که دهکده ی شما در آن مرحله 5 لایه داشته باشد، لایه ی سوم می تواند برای این ساختمان ایده آل باشد.

کنون ها و ارچر تاورها همیشه در صفوف و لایه های اول دفاعی قرار می گیرند و توضیح خاصی ندارند.

ج- منابع خود را برای محافظت هر چه بیشتر پیش ویزارد تاورها نگهداری کنید. از کنار هم و در یک سلول قرار دادن آن ها پرهیز کنید.

د- فضا برای تله ها را فراموش نکنید

بمب عادی و بمب های بزرگ: آن ها را جایی قرار دهید که احتمال می دهید آرچرها یا بربرها و گابلین ها آنجا تجمع می کنند.

تخته پرش: در هنگاه استفاده از این تله ها باید توجه داشته باشید که بهترین تاثیر آن ها، هنگامی است که نیروهای مهم تر را از صحنه خارج می کنند. پس آن ها را هوشمندانه در کنار ساختمان های دفاعی بچینید تا از شر هوگ ها و غول ها راحت شوید.

بمب های هوایی: 2 نوع از این بمب ها به شما داده می شود. بمب های قرمز آسیب کمتری وارد می کنند. اما محل کاربرد آن ها تقریبا یکسان است. توجه داشته باشید که این بمب ها برای نیروهای هوایی کاربرد دارند. و دشمن شما برای استفاده از نیروهای هوایی، ابتدا سعی می کند که از دست ضد هوایی شما خلاص شود. نتیجتا شما می بایست این بمب ها را در 2 محل استفاده کنید:

در نزدیکی ضد هوایی، زیرا که دشمن سعی می کند ابتدا ضد هوایی را نابود کند، و احتمالا از همانجا، هیلر، یا دیگر نیروهای هوایی را برای حمایت از نیروهای زمینی وارد کند.

در محلی که از محدوده ی پوشش ضد هوایی خارج است و برای حمله ی هوایی امن به نظر می رسد.

حمله

اولین مسئله ای که در این قسمت به آن پرداخته می شود، دسته بندی انواع حمله، بر اساس هدف آن ها است. به طور کلی دو هدف از حمله می توان داشت.

1- کسب منابع (غارت)

2- کسب جام (یا در موردجنگ های قبیله ای، کسب ستاره های بیشتر)

غارت:

غارت نمی کنید؟ اشتباه می کنید! به نظرم این جمله بهترین روش برای شروع این بخش بود، چرا که بسیاری از بازیکن ها اهمیت غارت را فراموش می کنند، و برای کسب منابع در بازی، به معادن طلا و اکسیر بسنده می کنند. این نوع از کسب منابع، مطمئنا، حتما، مسلما، و صد در صد بهترین روش برای پر کردن مخازن شماست. گرچه اگر قصد دارید از طریق غارت درامد زایی کنید، می بایست وقت بیشتری را آنلاین بگذرانید، اما مطمئنا (لا اقل در بازی) جواب می گیرید!

به یاد داشته باشید که در غارت، هدف ما کسانی هستند که سعی دارند با استفاده از معادن، منابع کسب کنند.

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

(در نظر داشته باشید که این دو عکس بالا، به هیچ عنوان بهترین نمونه های موجود نمی باشند، گاهی اگر شانس با شما یار باشد، حتی می توانید چهارصد هزار از هر کدام از منابع هم فقط به همین شیوه به دست آورید)

درباره ی نحوه ی صحیح غارت کردن، نکاتی هست که توجه به آن ها ضروری است. در این جا به چند مورد اشاره می کنیم:

1- خرج نیروهای مورد استفاده برای غارت را پایین نگه دارید. (استفاده از نیرو های گران قیمت به صرفه نیست)

2- استفاده از گابلین ها (تعداد، و نسبتشان با دیگرنیروها بسته به شماست)، الزامی است.

3- همیشه 4-6 عدد وال-بریکر همراه داشته باشید.

4- اسپل هیلینگ: با وجود این که استفاده از اسپل ها، با توجه به خرج بالای آن ها، با اصل اول تداخل دارد، اما در شرایط استثنایی (فرض بگیرید که منابع مورد نظر برای غارت، توسط ساختمان های دفاعی مانند ویزارد تاور و مورتار محافظت شود)، می تواند باعث بقای بیشتر نیروهای شما شود. توجه داشته باشید تنها در صورتی از آن ها استفاده کنید که منابع موجود برای غارت، ارزش استفاده از اسپل ها را داشته باشند.

5- صفحه ی تلفن همرا یا تبلت شما قابلیت مولتی تاچ دارد. از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از چند انگشت، هنگام گذاشتن نیروها در میدان نبرد، ساختمان های دفاعی را گیج کنید.

6- هم از نیروهای نزدیک-زن و هم از دور-زن ها استفاده کنید. (با توجه به اصل اول، انتخاب های ما محدود به بربرها، آرچرها و گابلین ها هستند.

7- بسته به سطح خود، برای اهداف مورد حمله محدودیت تعیین کنید. برای مثال تصمیم بگیرید که در سطح حاضر، به بازیکنانی که کمتر از 150 هزار منبع (از هر کدام) دارند، حمله نمی کنید.

8- برای مخازن نقشه نکشید. مخازن معمولا در جا های امن قرار داده می شوند. به دنبال طعمه های آسان باشید. بازیکن هایی را انتخاب کنید که به دلیل خالی نکردن معادنشان، مقادیر زیادی از منابع در اختیار دارند.

9- فرق معادن و مخازن پر و خالی را بشناسید. برای مثال معادن اکسیر، در صورتی که مدت زیادی خالی نشده باشند، اکسیر درونشان به رنگ بنفش پررنگ در خواهد آمد و یا معادن طلا، چیزی مانند صندوق دارند که در صورت پر بودن، به معنی آن است که مدت زیادی ست که خالی نشده اند. این گونه معادن هدف اصلی ما برای غارت کردن هستند. در غارت هدف ما نفوذ به دهکده و یا حتی شکست دادن حریف نیست. هدف اصلی معادنی است که عمدتا بیرون از دیوارها قرار داده می شوند.

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

10- با این که در مورد بالا اشاره شد که هدف، بردن نبرد نیست. اما گاهی خواهید دید که بازیکن، خانه ی اصلی خود را بیرون از دیوار ها و بدون محافظت قرار داده. در این مواقع قبل از این که نیرو های خود را خالی کنید، 3-4 نیرو برای خانه ی اصلی کنار بگذارید. همچنین اگر مشاهده نمودید که پس از غارت منابع، آسیبی که وارد کرد ه اید نزدیک 50 درصد است و همچنان نیرو در اختیار دارید، چند ساختمان دیگر را هم تخریب کنید تا با یک ستاره، نبرد را پایان دهید.

11- از استفاده از قهرمان ها نترسید. باربرین کینگ و آرچر کویین را فراموش نکنید. از آن ها برای منحرف کردن ساختمان های دفاعی از نیروهایتان استفاده کنید.

12- اگر قصدتان این است که چند بار پشت سر هم حمله کنید، این نکته را فراموش نکنید که اگر سربازخانه ی شما، با وجود پر بودن کمپ نیروها، همچنان در حال تعلیم نیرو باشد، هنگامی که از نیروهای خود در نبرد استفاده می کنید، سربازخانه همچنان فعالیت خواهد داشت.

بنابراین می توانید حتی پس از استفاده از نیروهای خود، حدود 50 یا 60 نیروی آماده، بلافاصله پس از اتمام نبرد داشته باشید.

کسب جام:

تفاوت این گونه حملات به حملات در جنگ های قبیله ای این است که برای کسب جام می توان خسیس بود و با نیروهای عادی حمله کرد، اما در این سری جنگ ها باید همه جوره از مخازن خود مایه بگذارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که جنگ های قبیله ای فقط شما را تحت تاثیر قرار نمی دهند. اگر ببازید، مقدار جایزه ای که به شما تعلق می گیرد به شدت کمتر است.

در این دسته از حملات، می بایست با مفاهیم نسبتا جدیدی آشنا باشیم. برای مثال به موارد زیر دقت کنید:

Meat Shield

یا همان سپر بلای خودمان، در اکثر بازی های مشابه وجود دارد و این جا هم استثنا نیست. نقش اصلی این نیروها، نه تخریب، بلکه دادن فضا به نیرو های نامقاوم تر، برای نابود کردن اهداف است. (البته این مسئله به هیچ عنوان به این معنی نیست که خود این نیروها قابلیت تخریب ندارند) میت-شیلدهای شما، از ابتدای بازی، به ترتیب به این شیوه خواهند بود:

بربر ها – غول ها – پکا – گالم

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

سیر تا پیاز بازی محبوب Clash Of Clans

میت-شیلدها به همراه حمایت توسط هیلرها، یا اسپل هیلینگ، بهترین دوام را خواهند داشت.

نکته: سعی کنید این دسته از نیروها را یک سطح بالاتر از نیروهای به اصطلاح "اتکر” داشته باشید. (برای مثال، اگر ویزارد و غول های شما هر دو سطح چهار هستند، سعی کنید بین این دو، ابتدا غول های خود را به سطح 5 ارتقاء دهید).

Air Units

نیروهایی که قابلیت پرواز دارند، در برابر کنون (توپ ها) و مورتارها مصون هستند، اما در برابر ضد هوایی ها به شدت آسیب پذیرند. اگر می بینید که نمی توان ضد هوایی ها را به راحتی از بین برد، زیاد روی آن ها سرمایه گذاری نکنید. گرچه اخیرا نیروی جدیدی به سربازخانه ی اکسیر سیاه اضافه شده است که می توان به آن گالمِ پرنده گفت. (مسلما منظور این است که حکم سپر بلای پرنده را دارد، ولی برای اطمینان از این که متن مبهم نشده، در پرانتز تاکید کردم).

نکاتی که در این حملات باید به آن ها توجه داشت عبارت اند از:

1- قلعه ی دشمن را چک کنید! ابتدا سعی کنید با یک سرباز ساده، ببینید که قلعه ی بازیکن خالی است یا خیر. در صورتی که نیرویی در قلعه وجود داشت، ابتدا سعی کنید همه ی آن ها را بیرون کشیده و به گوشه ای ببرید و نابود کنید. در بعضی شرایط هم که اسپل رعد و برق را در اختیار دارید، می توانید نیروهایی مثل ویزارد و آرچر را به کمک آن نابود کنید.

2- هیچ وقت تعداد زیادی از نیروهایی مانند ارچر و یا بربر را یک جا خالی نکنید. سعی کنید آن ها را یکی یکی در فواصل معین قرار دهید تا بمب ها و دیگر موارد شناسایی شوند و باعث از بین رفتن یکجای نیروهای شما نشوند.

3- هنگام استفاده از غول ها، سعی کنید یکی از آن ها را جلوتر از بقیه بفرستید تا در صورتی که تله ای در راه باشد، بیش از یک غول از دست ندهید.

4- وال-بریکرها را پس از رها کردن میت-شیلد رها کنید.

5- در برخی دهکده ها، مناطق مشکوکی به چشم می خورد که بایستی با آن ها با احتیاط برخورد کرد. اگر می بینید دیواری باز است، جایی درون دیوارها خالی  است و می توانید نیرو های خود را آنجا آزاد کنید یا از این قبیل موارد. نمی توان با اطمینان راجع به این موارد نظری داد، اما گاها می توانید با یک نیروی کم ارزش، این مناطق را چک کنید. توجه داشته باشید که نمی توان به این روش اطمینان داشت.

6- استفاده از مواردی که جای شما را تنگ نمی کند و بسیار هم موثر هستند. مانند نیروهای قلعه، قهرمان ها، اسپل ها.

7- این مورد زیاد به استراتژی نبرد ارتباطی ندارد، اما بسیار مهم است. سعی کنید در اولین فرصت قهرمان های خود را بسازید و همچنین آن ها را به سطح 5 ارتقاع دهید تا قابلیت هایشان افزایش یابد.

8- شما در مدت زمانی که در اختیار دارید، باید سریعا تصمیم بگیرید که از کدام نقطه قصد حمله دارید. مواردی مانند سطح دیوارها، اهمیت ساختمان های دفاعیِ نزدیک، محل خانه ی اصلی، محل قلعه را در نظر بگیرید و بهترین نقطه را انتخاب کنید.

9- زمانی که نقطه ی مناسب را برای حمله انتخاب کردید، احتمالا متوجه می شوید که یک سری ساختمان در بیرون از دیوارها قرار دارند، قبل از نفوذ به دیوارها، سعی کنید این ساختمان ها را نابود کنید (فقط چند ساختمان نزدیک محل مورد نظر برای ورود)، چرا که در صورت عدم انجام این کار، نیرو هایی که هدف مورد علاقه ندارند، از مسیر دلخواه شما منحرف شده و ساختمان های بیرون دیوار را یکی یکی تخریب می کنند و عملا دور دهکده می چرخند.

سعی کردیم تا در این مطلب، هر آن چه برای موفقیت در این بازی محبوب نیاز دارید بدانید را بگنجانیم. اما به هر حال، اگر نکته یا سوالی به ذهنتان رسید، حتما در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا به آن پاسخ داده شود. همچنین، اگر شما استراتژی یا قلق بهتری در هر بخش از بازی سراغ دارید، و بدتان نمی آید بقیه هم از آن مطلع شوند، ما را در جریان بگذارید. این مطلب به با تغییرات و تکمیلات احتمالی مواجه خواهد شد؛ پس بد نیست هر چند وقت یک بار سری به این جا بزنید.

فیس بوک ,  ترفندهای فیس بوک

حذف همزمان چندین نفر از لیست دوستان در

همانطور که می دانید برای حذف افراد از لیست دوستان در فیس بوک شما باید آنها را Unfriend کنید. اما تصور کنید که شما می خواهید چندین نفر را از لیست جداگانه حذف کنید. طبیعتا حذف یکی یکی افراد وقت گیر است. اما در این پست روشی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن می توانید به راحتی و تنها با یک کلیک چندین نفر را به صورت همزمان از لیست دوستان خود در فیس بوک حذف کنید.

کاربران مرورگر کروم مراحل زیر را دنبال کنند:
ابتدا افزونه Tampermonkey را دانلود و نصب کنید. سپس به این سایت بروید و اسکریپت Delete Facebook Friend را دانلود و نصب کنید. برای دانلود این اسکریپت کافی است بر روی دکمه Install کلیک کنید. بعد از نصب این اسکریپت به لیست دوستان خود در فیس بوک بروید. همانطور که مشاهده می کنید در کنار پروفایل دوستان خود علامت Checkbox اضافه شده است. برای حذف دوستان خود افراد مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی دکمه Delete Selected Friends کلیک کنید.

فیس بوک ,  ترفندهای فیس بوک

کاربران مرورگر فایرفاکس باید قبل از نصب اسکریپت بالا، افزونه Greasemonkey را دانلود و نصب کنند. بقیه مراحل به همان ترتیب گفته شده در بالاست.
منبع:hinetwork.ir

دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, :: 17:18 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

 

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

آیا می دانستید که شما می توانید با ۳ پسورد مختلف به حساب فیس بوک خود لاگین کنید؟ با اینکه بقیه اکانت های آنلاین فقط از یک پسورد استفاده می کنند اما فیس بوک به شما اجازه می دهد تا با ۳ پسورد مختلف به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

کاربران بسیار کمی از این ترفند باخبر هستند و بقیه کاربران با مطالعه این مطلب حتما سورپرایز خواهند شد. فیس بوک به ۳ شکل زیر پسورد شما را قبول خواهد کرد:

۱. پسورد اصلی اکانت:
فرض کنید پسورد اصلی اکانت فیس بوک شما مثل شکل زیر است. قاعدتا با این پسورد می توانید به اکانت خودتان دسترسی داشته باشید.

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

۲. تبدیل حروف بزرگ به کوچک و بالعکس:
در مثال بالا فقط حرف F و P به صورت بزرگ نوشته شده اند. شما می توانید با تبدیل حروف بزرگ به کوچک و بالعکس پسورد خود را وارد کنید و به فیس بوک لاگین کنید. پسورد “myFacebookPass” به شکل زیر تبدیل خواهد شد:

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

۳. وارد کردن اولین کاراکتر با حرف بزرگ:
اگر اولین کاراکتر پسورد شما یک حرف کوچک باشد و شما آن را با حرف بزرگ بنویسید فیس بوک پسورد را از شما قبول خواهد کرد و می توانید به اکانت خود لاگین کنید. در مثالی که زدیم اگر پسورد شما “myFacebookPass” باشد شما می توانید کاراکتر اول را با حرف بزرگ هم بنویسید. بدین صورت: “MyFacebookPass”

پسورد فیس بوک, تغییر رمز فیس بوک

توجه داشته باشید که این گزینه فقط مخصوص کاربرانی است که با موبایل به فیس بوک متصل می شوند.

چرا ۳ پسورد؟
خب، حالا که متوجه شدید با ۳ پسورد مختلف می توان وارد اکانت فیس بوک شد شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا فیس بوک اجازه این کار را می دهد؟ آیا این یک باگ در فیس بوک محسوب می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. این یک باگ یا مشکل امنیتی در فیس بوک محسوب نمی شود بلکه فیس بوک با فراهم کردن این گزینه قصد داشته فرآیند لاگین کردن کاربران را راحت تر کند. برای مثال به چند نکته اشاره می کنم:

۱. شاید هنگام وارد کردن پسورد کلید Caps Lock روشن باشد. بیشتر یا بهتر بگم همه سیستم های کاربری وقتی Caps Lock روشن باشد چون کاراکترهای پسورد برعکس می شوند (حروف کوچک به بزرگ و بالعکس) رمز عبور را قبول نمی کنند و به کاربر هشدار می دهند. اما فیس بوک رمز را از شما قبول می کند.

۲. حالت سومی که مخصوص کاربران موبایل بود به این دلیل قابل استفاده است که معمولا در تلفن های همراه وقتی می خواهید کلمه ای را تایپ کنید حرف اول با حروف بزرگ نوشته می شود. اگر پسورد شما با حرف کوچک شروع شود باید یکبار کاراکترها را روی گوشی به کوچک تغییر دهید و سپس پسورد را وارد کنید. اما فیس بوک به شما اجازه می دهد تا حرف اول را به شکل بزرگ بنویسید تا به زحمت نیوفتید.

منبع:hinetwork.ir

اگر شما از نقشه گوگل برای نشان دادن آدرستان در وبسایت خود استفاده می کنید حتما با قابلیت زوم اسکرولی در نقشه برخورده اید، اما شاید بسیاری با این کار مشکل داشته باشند. بنابر این گوگل در نسخه سوم ای پی آی گوگل مپ خود پارامتری را برای فعال یا غیر فعال کردن این گزینه اضافه کرده است. همچنین با غیر فعال کردن این گزینه شما با اسکرول بر روی نقشه در واقع برخلاف قبل دیگر بر روی صفحه اسکرول می کنید نه نقشه، که این خود مزیت بسیار خوبی می باشد.

 

نام این پارامتر برای غیر فعال کردن اسکرول، scrollwheel می باشد که آموزش قرار دادن آن در API را خواهیم داد.

 

نحوه استفاده:
برای بکار بردن این قابلیت کافیست scrollwheel: false را به کد خود اضافه کنید؛

جای به کار بردن این کد در تنظیمات نقشه و زمانی که یک مپ جدید ایجاد می کنید است.

 

مثال:

 var mapOptions = {
zoom: 10,
mapTypeId: google.maps.MapTypeId.SATELLITE,
scrollwheel: false
}
map = new google.maps.Map(document.getElementById(“map”), mapOptions);

 

در کنار اینها راه زوم در نقشه استفاده از کامند های کنترلی زوم در سمت چپ نقشه است.
منبع:noorportal.net

دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, :: 17:9 ::  نويسنده : سیما فرزانه

آیا شما نیز از آن دسته ‌کاربرانی هستید که در این دنیای جدید، به دنبال آن هستید که بیشترین امنیت را در ارتباطات خود ایجاد کنید؟ آیا نمی‌خواهید حتی به این بیندیشید که ایمیل‌های شما توسط فرد یا افرادی دزدیده و خوانده شود؟

 

شما تنها نیستید. بسیاری از ما این روز‌ها از ایمیل برای فرستادن اسناد و اطلاعات حساس همچون رمزهای عابر بانک و تصاویر شخصی و مانند آن استفاده می‌کنیم. پس بیایید ایمیل‌هایمان را رمز‌گذاری کنیم.

 

این روز‌ها امنیت و حوزه خصوصی در دنیای جدید ارتباطات، کالایی گرانبهاست، به ویژه در جایی که شرکت‌های بزرگ ارتباطات، شما را به شدت زیر نظر دارند و NSA حتی در اتاق آنجلا مرکل از وی جاسوسی می‌کند! در نتیجه اگر به دنبال کمی امنیت می‌گردید، نباید SecureGmail را از دست بدهید.

این ابزار یکی از الحاقات (Extension) گوگل کروم است که با نصب آن ‌خواهید توانست ‌ایمیل‌هایی را که با جی‌میل فرستاده می‌شود‌، مطمئن رمز‌گذاری کنید. در واقع این افزونه، ایمیل‌های شما را با ‌یک رمز عبور، کد‌گذاری می‌کند که کاربر مقصد برای خواندن آن باید این رمز را ‌داشته باشد.

 

وقتی این افزونه را از App Store گوگل ‌روی کروم نصب کنید‌ و وارد جی میل خود شوید، نخستین تغییری که می‌بینید، این است که در کنار دکمه COMPOSE یک دکمه کوچک با تصویر یک قفل ‌روی آن قرار گرفته ‌که مخصوص فرستادن ایمیل‌های رمزگذاری و کد شده است:

 

ایمیل های رمزگذاری, SecureGmail, مرورگر کروم

 

با زدن این دکمه پنجره فرستادن ایمیل در حالت کدگذاری شده باز می‌شود:

 

ایمیل های رمزگذاری, SecureGmail, مرورگر کروم

 

پس از تنظیم محتویات و متن ایمیل و هنگامی که‌ روی دکمه Send Encrypted کلیک کنید، پنجره‌ای برای دریافت رمز عبور و همچنین در صورت تمایل کلمه یادآوری رمز باز خواهد شد که در آن باید گذرواژه مورد نظر را که تنها شما و شخص مقصد از آن آگاهی دارد، وارد کنید:

 

ایمیل های رمزگذاری, SecureGmail, مرورگر کروم

 

نکته جالب در اینجاست که حتی اگر شخص مورد نظر شما SecureGmail را بر‌ مرورگر خود نصب نکرده باشد، این ابزار در آغاز کار از وی می‌خواهد، افزونه را نصب کند تا پس از آن قادر به وارد کردن رمز عبور و دیدن محتویات ایمیل باشد.

 

نکته مهم دیگر درباره این افزونه آن است که همه پروژه شکل کد باز (Open Source) بوده و کاربران حرفه ای، قادر به ایجاد تغییرات در آن برای بهبود یا شخصی‌سازی ابزار هستند.

 

همچنین این ابزار از سیستم کد‌گذاری متقارن یا symmetric بهره می‌برد؛ به این معنا‌ که استفاده و انتخاب یک رمز عبور قدرتمند، نکته‌ای کلیدی است.

 

البته در این میان، ابزارهای مشابه این ابزار برای کد‌گذاری ایمیل‌ها وجود دارد که نمونه مشهورتر آن Mailvelope است که پیش از این ‌روی فایر‌فاکس نیز قابل نصب بود؛ اما گویا به تازگی از افزونه‌های فایرفاکس حذف شده، ولی آسانی و سادگی نصب و استفاده از SecureGmail  و همچنین کدباز بودن این ابزار که درجه اطمینان به آن را بیشتر می‌کند، از مهمترین دلایل انتخاب ما برای معرفی آن بود. تجربیات شما مانند همیشه مکمل این نوشتار است.

لینک دانلود
منبع:tabnak.ir

دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, :: 17:6 ::  نويسنده : سیما فرزانه

اسکایپ نرم افزاری بسیار مشهور است که برای شما امکان چت و گفتگو صوتی را با دوستان از طریق اینترنت در کامپیوتر و ویندوز شما فراهم می کند. برنامه اسکایپ همانند تلفن عمل کرده و دو طرفی که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند باید این برنامه را نصب داشته باشند. همچنین در نرم افزار Skype امکان برقراری ارتباط تصویری به وسیله دوربین های اینترنتی و گفتگوی متنی و حتی انتقال فایل نیز وجود دارد.

 

نرم افزار Skype از کیفیت بالایی در انتقال صدا برخوردار می باشد حتی بیشتر از ارتباط تلفنی که از مناطق دور برقرار می شود.

 

ثبت نام در اسکایپ

امروز با اموزش اختصاصی اسکایپ در خدمت شماییم امیدواریم مورد توجه واقع شود.

 

ساخت اکانت در اسکایپ, ثبت نام در اسکایپ, نرم افزار Skype

 

ابتدا به سایت skype.com وارد شوید.
مانند شکل بالا بر روی Get Started کلیک کنید.

 

ساخت اکانت در اسکایپ, ثبت نام در اسکایپ, نرم افزار Skype

 

وارد صفحه ای مانند بالا می شوید.

 

نکته: اگر شما حساب فیسبوک یا مایکروسافت دارید نیاز به ایجاد حساب ندارید و با انها می توانید از اسکایپ استفاده کنید.
برای وارد شدن با حساب های مایکروسافت یا فیسبوک از بخش “Skip this step by signing in with your Microsoft or Facebook account” بر روی اکانت مورد نظر کلیک کنید.

 

برای ایجاد حساب با ما همراه باشید.
اسم خودتان را در بخش “First name”بنویسید. و نام خانوادگیتان را در “First name” بنویسید.

 

در بخش “Your email address” ایمیل خود را وارد کنید و در “Your email address” تکرار ایمیل خود را بزنید.

 

ساخت اکانت در اسکایپ, ثبت نام در اسکایپ, نرم افزار Skype

 

در بخش “ Profile information” فقطکشور و زبان  باید وارد شود و دیگر اطلاعات دل بخواهی است.

“Birthday”:تاریخ تولد
“Gender”:جنسیت
“Country/Region”:کشور
“City”:شهر
“Language”:زبان
“Mobile phone number”:شماره تلفن موبایل
 

 

ساخت اکانت در اسکایپ, ثبت نام در اسکایپ, نرم افزار Skype

 

در “Skype Name” نامی که می خواهید برای اکانت اسکایپتان داشته باشید را وارد کنید.

 

در “Password” , “Repeat password” رمزی را که می خواهید برای اکانت خود انتخاب کنید.(اگر با اخطار poor روبه رو شدید چند حرف هم در پسورد خود انتخاب کنید.)

 

در اخر هم کد امنیتی را داخل جای ان وارد کنید در صورتی که قادر به خواندن ان نیستید refresh را بزنید و برای راحت تر بودن می توانید listen را بزنید تا حروف برای شما خوانده شود.

 

و در انتها هم بر روی “i agree -Continue “کلیک کنید.

 

ساخت اکانت در اسکایپ, ثبت نام در اسکایپ, نرم افزار Skype

 

در صورتی که صفحه ای مانند بالا دیدید ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و الان شما نیاز به دانلود برنامه ی اسکایپ دارید برای اینکار بعد از ثبت نام و ورود به اکانت در صفحه اصلی لینک دانلود گذاشته شده و شما می توانید دانلود کنید.
منبع:ariamoons.com

بدون شک فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به شمار می‌رود و روزانه هزاران و یا میلیون‌ها کاربر را به خود مشغول می‌کند. در کشور ما نیز کاربران فیس‌بوک به نسبت سرویس‌های دیگری نظیر توییتر و اینستاگرام بیشتر می‌باشد.

 

اما آیا برای مشاهده فعالیت‌های دوستان خود و رویدادها‌ی زندگی‌ آن‌ها در فیس‌بوک حتما صفحه این شبکه را باز نماییم؟ اگر بخواهیم رویدادها و عکس‌های آشنایان را بدون پیشنهاد‌های فیس‌بوک نظیر دعوت به بازی، عضویت در گروه‌های مختلف و یا کسانی که احتمالا می‌شناسیم را بررسی نماییم چطور؟ نگران نباشید! خوشبختانه برای این کار راه‌هایی وجود دارد. در این مقاله راهکار های خود در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.

 

دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک, ترفندهای فیس بوک

 

چه چیزهایی را در فیس‌بوک می‌خواهید ببینید؟
متاسفانه برای انتخاب این موارد باید صفحه‌ی فیس‌بوک خود را باز نمایید اما این کار آنچنان وقت‌گیر و طولانی نخواهد بود. با این حال پس از اتمام آن دیگر نیازی به بازکردن فیس‌بوک و اپلیکیشن آن نخواهید داشت.

 

اولین قدم، مشخص کردن افرادی است که به خواندن آپدیت رویدادها و فعالیت‌هایشان علاقه دارید. بهترین راه برای این کار استفاده از لیست دوستان نزدیک ( Close Friends) می‌باشد. خوشبختانه این لیست توسط فیس بوک به صورت پیش‌فرض برای تمامی کاربران ساخته شده است. در منوی سمت چپ فیس‌بوک وارد قسمت دوستان (Friends) و شوید. در این بخش به دنبال عبارت Close Friends بگردید و آن را باز نمایید تا افراد درون لیست را مدیریت کنید.

 

دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک, ترفندهای فیس بوک

 

در این بخش برای ایجاد تغییرات به ترتیب دو گزینه‌ی Manage List و Edit list را انتخاب نمایید. سپس به راحتی می‌توانید هر یک از دوستان خود را به لیست بیافزایید و آن‌هایی که از قبل به صورت پیش‌فرض در آن قرار داشته‌اند را حذف نمایید.

 

نکته‌ی مثبت این لیست، عدم آگاهی دوستان شما از حضورشان در آن است. در واقع تمامی تغییراتی که در بخش دوستان نزدیک خود ایجاد می‌کنید کاملا محرمانه باقی می‌مانند.

 

این کار را انجام دادید؟خوبه. از این به بعد تمامی آپدیت‌های دوستان نزدیکتان در بخش Alerts یا همان هشدارها(که توضیحاتش در ادامه آورده شده است) ظاهر خواهند شد.

 

آپدیت‌ها را به چه شکل می‌خواهید؟
در منوی بالایی فیس‌بوک بخش تنظیمات (Setting) را باز نمایید و وارد قسمت Notifications (اطلاع رسانی‌ها) بروید. در این بخش بر روی گزینه‌ی Edit در کنار بخش Close Friends کلیک نمایید (مطابق شکل). سپس عبارت On FaceBook and Email را تیک بزنید. با این کار اخبار و آپدیت‌های دوستان نزدیک شما مستقیما به اینباکس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 

دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک, ترفندهای فیس بوک

 

شیوه‌ی دیگر دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک از طریق پیامک یا همان SMS است. در قسمت Text Message بر روی گزینه‌ی Edit کلیک نمایید. اگر هنوز شماره تلفن همراه خود را در فیس‌بوک وارد نکرده‌اید، در بخش تنظیمات و Mobile این کار را طبق دستورالعمل‌های مربوطه انجام دهید.

 

دریافت آپدیت‌های فیس‌بوک, ترفندهای فیس بوک

 

اگر علاقه‌ای به دریافت ایمیل و پیامک از فیس‌بوک ندارید، فید RSS سومین انتخابی است که فیس‌بوک به شما داده است. در بخش تنظیمات و سپس Notifications بر روی گزینه‌ی See all کلیک کرده و سپس Rss را انتخاب نمایید. در بخش بعدی فید خود را به فید ریدر مورد نظرتان متصل نمایید تا تمامی آپدیت‌های فیس‌بوک – به همراه فعالیت‌ های دوستان نزدیکتان- را در فید خود داشته باشید.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده تمامی کاربران فیس بوک قرار گرفته باشید.

منبع:gooyait.com

دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : سیما فرزانه

یکی از ابزار های معروف ارتباطی اسکایپ است همانطور که می دانید شما به راحتی می توانید تماس های تصویری رایگان را در سراسر جهان با اسکایپ انجام دهید.ما در اموزش های قبل چگونگی ثبت نام در اسکایپ را به شما اموزش دادیم در ادامه ی این سری از اموزش ها به اموزش کلید های میانبر ان ها می پردازیم.

 

برای اینکه کلید های میانبر را تعریف کنیم باید ابتدا hotkey یا دکمه های میانبر را در Skype فعال کنید. برای این کار به آدرس منوی tools  و بعد از آن به گزینه ی  option بروید:

 

 کلید های میانبر اسکایپ, کلید های میانبر

 

بعد از این وارد تب Advanced بشوید و گزینه hotkey را انتخاب کنید.

 

 کلید های میانبر اسکایپ, کلید های میانبر

 

بعد بر روی عبارت Enable keyboard shortcuts کلیک کنید.

 

 کلید های میانبر اسکایپ, کلید های میانبر

 

در این مرحله باید دکمه ها را شخصی سازی کنید. برای این کار مراحل زیر را باید اجرا کنید:

 

برای این کار به راحتی بر روی چک باکس های هر آیتم کلیک کنید ( تیک بگذارید) در این مرحله به راحتی یک پنجره pop up باز می شود که به صورت زیر است :

 

 کلید های میانبر اسکایپ, کلید های میانبر

 

حالا شما می توانید از ترکیب های بالا برای انتخاب کلیدهای میانبر کیبرد استفاده کنید. به عنوان مثال در بالا می توانید یکی از گزینه های ctrl و یا alt و یا shift را انتخاب کنید و یا اینکه حتی هر سه مورد را انتخاب کنید و در باکس عبارت، حرف یا… بگذارید و در نهایت هم ok را بزنید. در این باره باید بگوییم که در کادر بالا کلید میانبر به صورت ctrl + s می باشد.

 

زمانی که کلید میانبر را انتخاب کردید می توانید آن را باز تغییر دهید اما چگونه؟
برای تنظیم مجدد بر روی گزینه ی مورد نظری که می خواهید تغییر دهید مطابق عکس زیر کلیک کنید تا گزینه Change selected shortcut در انتهای آن مشخص شود:

 

 کلید های میانبر اسکایپ, کلید های میانبر

 

حالا می توانید بر روی این گزینه کلیک کنید و تنظیمات را تغییر دهید و مجددا استفاده کنید. در واقع تعداد کلید های میانبر لازم تنها محدود به همین چند مورد می شود که می توانید کلمات کیبردی بسیاری برای آن ها طراحی کنید و به خوبی کنترل را به طور دلخواه در دست خود بگیرید.

منبع:ariamoons.com

جمعه 12 دی 1393برچسب:, :: 23:11 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

از زمانی که عادت کرده ام از Google Docs استفاده کنم دیگر لازم نیست با attach ها زیاد سر و کله بزنم. با وجود اینکه استفاده از attach ها روز به روز کم میشود لکن قسمت اعظمی از ارسال و دریافت ایمیل های ما را تشکیل می دهد. در ادامه مطلب پنج روش بسیار کاربردی برای ارسال , دریافت , مشاهده و پیدا کردن آسان تر attach ها برای شما توضیح داده خواهد شد.

 

1- drag & drop : کشیدن و انداختن فایل در صفحه جیمیل خود به راحتی اسناد و تصاویر خود را پیوست کنند بدون اینکه نیازی باشد تا مراحل زجرآور و طولانی ضمیمه کردن اسناد را انجام دهند.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

2- انتخاب چندین attach با هم : انتخاب یک به یک فایل ها کاری بس خسته کننده است. برای انتخاب چندین فایل با هم میتوانید کلید ctrl را پایین نگه داشته و روی فایل های مورد نظر با اشاره گر موس کلیک نمایید. بعد آن را به روی صفحه جیمیل drag نمایید

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

3- دیگر هیچ attach ای را فراموش نکنید : در صورتی که به ایمیل خود فایلی attach نکرده باشید جیمیل به طور هوشمند جملات را چک میکند و اگر در جمله ای مطلبی باشد که حاکی از attach کردن فایل به ایمیل باشد به شما هشدار میدهد. ( مثلا "I've attached" یا "see attachment") . این سرویس بسیار مفیدی است که از آبروریزی بسیاری از افراد جلوگیری میکند اما در ایران به دلیل فارسی یا فینگلیش نوشتن ایمیل به دردمان نمیخورد.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

4- فایل هایتان را آنلاین مشاهده نمایید : وقتی attach ای را دریافت مینمایید , گاهی نیاز نیست آن را دانلود و ذخیره نمایید. برای اینکه فقط فایل را ببینید تنها لازم است روی دکمه view کلیک نمایید و آن را در Google Docs مشاهده کنید. با Google Docs شما امکان مشاهده فایل ها با پسوند pdf و ppt و tiff را خواهید داشت.

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

5- جستجوی attach ها : اگر کسی برای شما ایمیلی با attach فرستاده است شما میتوانید به وسیله advanced search operators به راحتی آن فایل را پیدا نمایید. برای مثال :

 

آموزش کار با جیمیل , ارسال فایل با ایمیل

 

برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که attach دارند از عبارت : has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که از طرف دوستتان علی برایتان ارسال شده و دارای attatch میباشد از عبارت : from:ali has:attachment
برای پیدا کردن تمامی ایمل هایی که دارای attach با فرمت pdf هستند از عبارت : has:attachment pdf
برای پیدا کردن یک فایل خاص مثلا itkadeh.txt از عبارت : filename:itkadeh.txt استفاده نمایید.

 

جمعه 12 دی 1393برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : سیما فرزانه

 

 سرعت اتصال به اینترنت, ترفندهای اینترنتی

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید مچ کسی را که به‌صورت غیر مجاز از شبکه‌ بی‌سیم (wireless network) شما استفاده می‌کند، بگیرید. ممکن است حس کنید سرعت اتصال به اینترنت و دانلود فایل‌ها کندتر از حالت طبیعی شده یا این‌که نخواهید در حالی که هزینه‌ای را برای اینترنت وایرلس پرداخت می‌کنید، کسی به رایگان از آن سوءاستفاده کند. البته این سوءاستفاده ممکن است پیامدهای غیر قابل جبران امنیتی نیز برای شما داشته باشد.

 

در صورتی که این فرد بتواند از طریق شبکه به فایل‌های ضروری و خصوصی شما دسترسی پیدا کند یا حتی با استفاده از اتصال غیرمجاز خود مشکلات امنیتی برای شما به‌بار آورد یا حتی شبکه و اینترنت شخصی شما را برای اعمال خلاف قانون مانند هک، سرقت اطلاعات یا پول و نفوذ به شبکه‌های سازمان‌ها به‌کار ببرد، مشکلات قضایی برای شما ایجاد می‌کند و شما را به دردسر می‌اندازد. در هر صورت بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، امن کردن شبکه و فضای اینترنت وایر‌لس‌تان است.

 

البته بسیاری از شما احتمالا زمان راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم خود برخی اقدامات احتیاطی پایه را انجام داده‌اید، اما اگر نگران هستید که تنظیمات امنیتی برای روتر شما بدرستی انجام نشده باشد یا قصد دارید با فراهم کردن امنیت اضافی شبکه، خیال خود را راحت کنید یا می‌خواهید خودتان از پس هر نوع عیب‌یابی شبکه بی‌سیم‌تان برآیید، این مطلب را دنبال کنید. این راهنما برای کاربران تازه کاری که نگران سرقت پسورد اینترنت و روتر وای ـ فای و نفوذ به شبکه بی‌سیم خود هستند، بیش از همه می‌تواند مفید باشد.

 

یافتن آی.پی و مک آدرس روتر
روش اول: آی.پی‌های مسیریاب‌ها باتوجه به نوع آنها با هم متفاوت هستند، اما به طور معمول آی.پی‌های 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 به‌صورت مشترک در مورد بیشتر روترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با تایپ آدرس IP خود به‌طور مستقیم در نوار آدرس مرورگرتان، به کنسول‌های اداری روتر (administrative console) خود وارد شوید.

 

اگر هم نمی‌دانید آدرس پیش‌فرض روترتان چیست، با اجرای دستور Start»Run در منوی استارت یا جستجوی cmd در پنجره جستجوی منوی استارت رایانه خود، فرمانCMD را اجرا کرده سپس با تایپ کلمه IPCONFIG در پنجره فرمان می‌توانید به آدرس آی.پی مسیریابتان دسترسی پیدا کنید. آدرس آی.پی که شما به آن نیاز دارید، باید در کنار Gateway پیش‌فرض تحت اتصال محلی منطقه (local area Network) شبکه شما باشد.

روش دوم: اگر از سیستم مک (Mac) استفاده می‌کنید، می‌توانید آدرس پیش‌فرض را با رفتن به تنظیمات سیستم تحت‌شبکه (System Prefrences) پیدا کنید. آدرس ذکر شده را ممکن است درست در فهرست کنار روتر خود بیابید. اگر از درگاه اتصال شبکه باسیم (اترنت) استفاده می‌کنید، با کلیک کردن روی Advanced و رفتن به تب TCP ‌/‌ IP در مقابل نام روتر، آیپد خود را پیدا کنید‌. در صورت استفاده از وای ـ فای، در قدم بعدی با تایپ آدرس در نوار آدرس مرورگر خود مشخصات کاربری خود را وارد کنید. اگر هم تنظیمات پیش‌فرض را تغییر نداده باشید، باید آن را با استفاده از ترکیبی از نام admin و رمز عبور یا پنجره خالی استفاده کنید. یا این‌که در جدول زیر آن را بیابید، اما توصیه ما این است که خودتان پسورد کاملا امنی را انتخاب و نام کاربری و پسورد را حتما عوض کنید.

 

 سرعت اتصال به اینترنت, ترفندهای اینترنتی

 

فهرست نمونه DHCP
هنگامی که در داخل کنسول اداری روتر خود به دنبال بخش مربوط به دستگاه متصل یا وضعیت‌های بی‌سیم بگردید. برای مثال در روتر قدیمی مدل DIR-655 برند دی ـ لینک از مسیر Status » wireless می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید اما شما آن را در روترهای نت گیر، تحت عنوان دستگاه‌های پیوست شده ( Attached Devices) تحت جدول DHCP مشتریان (کلاینت) و در روترهای لینک سیس می‌توانید آن را در فهرست دستگاه (Device List) بیابید. این جدول باید با IP ، مک آدرس و دیگر جزئیات از هر دستگاهی که اکنون به روتر متصل است را فراهم کند. که فهرست وسایل متصل خود را بررسی کنید، تا همه مزاحمان مشخص شوند.

 

شما می‌توانید با رفتن به خط فرمان (کامند لاین) cmd و ورود دوباره و تایپ ipconfig ‌/‌all آدرس آی.پی و مک آدرس رایانه خود را پیدا کنید که آدرس مک دستگاه شما تحت عنوان آدرس فیزیکی نمایش داده می‌شود. البته شما می‌توانید راه کشف کردن دستگاه‌های همراه مانند تلفن‌های هوشمند و پخش کننده‌های رسانه (مدیا پلیرها) را خودتان بیابید.

 

روش کار
بهترین و ساده‌ترین راه‌حل می‌تواند راه‌اندازی یک رمز عبور قوی با استفاده از WPA2 یا WPA -WEP - باشد که البته کرک کردن آن بسیار آسان است. بنابراین برای اجتناب از آن می‌توانید از روش‌های دیگری استفاده کنید. در روش اول می‌توانید نام دستگاه وای ‌ـ فای خود را مخفی کنید تا غیر از خود شما کسی با جستجو کردن وای ـ ‌فای در نزدیکی نتواند آن را پیدا کند. این تدبیر امنیتی با خاموشی کردن بخش براودکست (SSID) امکان‌پذیر است. روش دیگر فیلتر‌کردن وای ـ ‌فایتان است. با این راه شما می‌توانید با تعریف چند دستگاه مجاز توسط مک آدرس‌ها به دیگر کامپیوترها اجازه اتصال به شبکه شخصیتان را ندهید.

 

البته این راه نیز نمی‌تواند هکرها را کاملا متوقف کند، اما از سرعت آنها کاسته و معطلشان می‌کند که برای بیشتر کاربران همین کافی است.

اگر می‌خواهید مکان فیزیکی افراد نفوذ کرده به شبکه خود را بیابید، ابزاری به نام شکارچی موچر(MoocherHunter) این کار را انجام می‌دهد. شما باید یک لوح فشرده سی.دی را که اصطلاحا Live CD نامیده می‌شود، برای بوت کردن لپ‌تاپ خود رایت کنید. به این ترتیب می‌توانید وای ـ فای اطراف را برای یافتن افرادی که به‌صورت غیر مجاز به شبکه شما متصل شده‌اند، جستجو کنید. با توجه به توضیحات برنامه، ترافیک ارسال شده به سراسر شبکه را تشخیص داده و به این طریق می‌توانید منبع دریافت غیرمجاز را در اطراف خود با دقت فاصله دو متر پیدا کنید.

 

با سارق چه کنیم؟
ما پیشنهاد نمی‌کنیم در صورت پیدا کردن افراد سوء استفاده‌گر، خودتان علیه او اقدام کنید، اما می‌توانید با مطرح کردن موضوع با مقامات قضایی و ارائه مدارکی که به روش گفته شده جمع‌آوری کرده‌اید از آنها شکایت کنید. اگر هم نگران اتصال همسایگان به شبکه بی‌سیم و ناخنک زدن آنها به اینترنت وای ـ فایتان نیستید و علاقه دارید محتواهای رسانه‌ای خود را با آنها به اشتراک گذاشته و رد و بدل کنید، استفاده از میان‌افزار (فیرم ویر) چیلی‌فایر (Chillifire) می‌تواند برای راه‌اندازی یک شبکه هات اسپات عمومی به شما کمک کند.

 

این ابزار به شما اجازه می‌دهد کانون‌های عمومی وایرلس راه‌اندازی کنید. همچنین در صورتی که سرویس اینترنت قدرتمندی دارید و از آن زیاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به‌صورت توافقی و با شریک کردن همسایه‌ها در پرداخت هزینه اینترنت و با ایجاد نقاط دسترسی به اینترنت از روتر خود هزینه پرداختی اینترنت را بین همسایگان تقسیم کنید.

جمعه 12 دی 1393برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : سیما فرزانه

مرحله اول: عکس خود را در فتوشاپ باز کنید.
با استفاده از ابزار Lasso مطابق شکل زیر دور دهان را انتخاب کنید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

مرحله دوم: از منوی Layer به قسمت new Adjustment Layer  رفته و سپس از زیر منوی باز شده در مقابل آن گزینه ی Hue/Saturation را انتخاب کنید. روی ok کلیک کنید تا لایه جدید ایجاد شود سپس پنجره ای دیگر در مقابل شما گشوده خواهد شد که باید مطابق مرحله بعد عمل کنید.

 

مرحله سوم: در پنجره ی باز شده رنگ زرد را انتخاب کنید. برای این منظور از منوی Edit که به صورت پیش فرض Master در آن انتخاب شده است باید روی Yellowes کلیک کنید. حال مقدار saturation را به 100- تغییر دهید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

مرحله چهارم:در همین پنجره این بار ، گزینه ی master را انتخاب کنید و Lightness را به 25+ تغییر دهید. روی ok کلیک کنید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

مرحله ی پنجم: حالا روی لایه ی ماسک با نگه داشتن کلید کنترل کیبرد (ctrl) کلیک کنید .به منوی edit رفته و گزینه ی fill را انتخاب کنید. از قسمت use باید Black را انتخاب کنید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

مرحله ششم: حالا توسط ابزار براش باید روی دندانها را سفید کنیم برای اینکار براش را انتخاب کرده و رنگ آن را سفید در نظر می گیریم. از نوار option در بالای صفحه مقدار شفافیت یا Opacity را به 20 درصد تغییر دهید. و با دقت دندان ها را سفید کنید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

مرحله نهم : اکنون مطابق شکل زیر به پنجره لایه ها بروید و از آنجا لایه ی Adjustment را انتخاب کنید و شفافیت آن را به 75 درصد تغییر دهید.

 

ابزارهای فتوشاپ, روتوش عکس

 

کار تمام است و دندان ها به اندازه ای که طبیعی به نظر برسند سفید شده اند.

 

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده که وب سایت های بزرگی نظیر گوگل، یاهو و … چگونه میلیون ها بازدیدکننده را در روز مدیریت می کنند؟

در موارد خاص، یک سرور (Server) کوچک می تواند حجم کثیری از بازدیدکنندگان را مدیریت کند. فرض کنید شما وب سایتی دارید که شامل چند صفحه ی ایستا (static) است.(منظور ما از ایستا در اینجا، یعنی صفحاتی که توسط همه ی بازدید کنندگان به یک شکل دیده می شود).

در این حالت اگر شما صفحات وب سایت خود را در سروری قرار دهید که از پردازنده ی ۵۰۰ مگاهرتزی از نوع Celeron بهره برده و مجهز به سیستم عامل Windows NT یا لینوکس است، و سپس این سرور را با یک خط T3 یعنی با سرعت ۴۵ میلون بیت بر ثانیه، به اینترنت متصل کنید، سرور یاد شده می تواند صدها هزار بازدیدکننده را در روز مدیریت نماید! بسیاری از خدمات دهنده های اینترنتی (ISP) یک سرور اختصاصی با مشخصاتی مشابه آنچه در بالا گفتم را با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه یا کمتر، اجاره می دهند.

راه هایی برای مدیریت میلیون ها بازدید در روز

سروری با مشخصات بالا برای شما بسیار مناسب خواهد بود مگر آنکه…

- روزانه میلیون ها بازدید کننده داشته باشید.

- یکی از سرورهای شما با مشکل مواجه گردد. (که در این صورت تا پیکربندی و آماده شدن سرور جدید، وب سایت شما در دسترس نخواهد بود و یا در اصطلاح Down خواهد بود).

- شاخه های وب سایت شما بسیار بزرگ یا پیچیده باشند.

- صفحات وب سایت شما پویا باشند، یعنی نیاز باشد تا برای هر کاربر تغییراتی در صفحات حاصل گردد.

- برای تولید و نمایش محتوای وب سایت نیاز به پردازش اضافی داشته باشید.

از آنجایی که اکثر وب سایت های بزرگ با تمام موارد بالا دست به گریبان هستند، بنابر این نیاز به سرورهایی قدرتمندتر دارند. در واقع سه استراتژی کلی برای مدیریت چنین وب سایت هایی وجود دارد.

- وب سایت می تواند بر روی یک سرور بسیار قدرتمند از نظر پردازشی، حافظه رم، فضای ذخیره سازی و … قرار بگیرد.

- برای مدیریت بازدیدکنندگان فراوان، می توان وب سایت را بر روی چندین سرور قرار دارد.

- وب سایت می تواند به صورت ترکیبی از هر دو روش قبلی در کنار یکدیگر استفاده کند.

اگر شما از سایت هایی بازدید می کنید که هر بار آدرس آنها تغییر می کند (برای مثال ww1.xyz.com، ww2.xyz.com و …) می توان انتظار داشت که وب سایت مورد نظر از استراتژی دوم استفاده می نماید.

در واقع سایت بر روی چندین سرور قرار داشته که بر روی هر کدام، نرم افزاری مشابه وجود دارد و در هر سرور دسترسی به نسخه ی مشابهی از صفحات سایت امکانپدیر است. درخواست ها برای نمایش صفحات بر اساس یکی از روش های زیر به یکی از سرورها ارسال می شوند:

با استفاده از DNS یا Domain Name Server. در واقع DNS یک سرویس اینترنتی است که آدرس وب سایت ها را به آی پی آنها تبدیل می نماید. هر بار که درخواستی برای مشاهده صفحات سایت به سمت سرور ارسال شود، DNS در بین آی پی های سرور، به دنبال یک آی پی که دسترسی به آن محتمل تر است می گردد و از آنجا که هر سرور با یک آی پی به اینترنت متصل است، پس بار پردازشی در خواست ها بین سرورهای مختلفی که سایت بر روی آنها قرار دارد تقسیم می شود. همانطور که گفتیم در حالت مدیریت وب سایت بر روی چند سرور، هر کدام دسترسی یکسانی به تمام صفحات دارند. بنابراین هر کدام از سرورها که درخواست به سمت آن ارسال شود، صفحه ای یکسان را نمایش خواهند داد.

استفاده از سوئیجر های متعادل کننده ی بار پردازشی سایت. در این روش نیز ابتدا تمامی درخواست ها به یک سرور ارسال می شوند و سپس به یکی از سرورهای در دسترس، ارسال می گردد. سوئیچ می تواند تشخیص دهد که بار پردازشی هر سرور چقدر است و بر همین اساس می توان بار پردازشی تمامی سرورهای موجود را یکسان نمود. در حالتی که این روش فرضا با ۳ سرور استفاده شود، حتی اگر یکی از سرورها با مشکل مواجه گردد، تقریبا هیچ تاثیری بر روی وب سایت نخواهد داشت.

همانطور که گفتیم مزیت استفاده از روش دوم در واقع این است که اگر مشکلی برای هر کدام از سرورهای پیش بیاید، از سرورهای دیگر برای اجرای درخواست ها استفاده خواهد شد و در نتیجه سایت با قطعی مواجه نخواهد شد. امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد. البته این روش خالی از عیب هم نیست زیرا تمامی سرورها برای پردازش درخواست ها، مجبور به ارتباط با یک بانک داده ی مرکزی (Central DataBase) هستند.

پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:, :: 15:19 ::  نويسنده : سیما فرزانه

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده اید حتماً نام آن را شنیده اید و یا تصاویر آن را در سراسر اینترنت مشاهده کرده اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت ها قابلیت هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می دهند تا حالتی قدیمی به آن ها بدهند. اما حالا که افکت های اینستاگرامی را در اپلیکیشن های فراوانی می بینیم و برخی از آن ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال ۵۰ میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده اند.

اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز ۱۰ میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

 

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است.

در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه وارد به شما آموزش خواهیم داد.

یک – نصب و ثبت نام

ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب سایت بنویسید.

پروفایل های اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی خواهید به همه این اجازه را بدهید می توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت تان را دنبال می کنند (Followerها) می توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال کنندگان فعلی شما ندارد.

دو – به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم برداری برای به اشتراک گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه به شکل قاب تصویر می توانید تصاویری را که قبلاً گرفته اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه های بالای صفحه برای سوییچ بین دوربین های جلو و عقب، فعال کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید. وقتی عکس مورد نظرتان را گرفتید وارد صفحه افکت ها می شوید و می توانید در پایین صفحه افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از دکمه های بالای صفحه برای افزودن قاب، قابلیت Tilt-shift، چرخاندن تصویر و … استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم برداری تا ۱۵ ثانیه به صورت مداوم فیلم برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می توانید مانند تصاویر با افکت های خاصی زیباتر کنید.

در صفحه بعد می توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش تگ ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می شود و اگر کسی در اینستاگرام هش تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش تگ ها هنگام مرور تصاویر به صفحه ای با تمامی عکس های آن هش تگ خاص راهنمایی می شوید.

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن ها استفاده می شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته جمعی است می توانید با انتخاب Add people و لمس چهره های اشخاص آن ها را تگ کنید. سپس می توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته اید مشاهده کنند.

در آخر هم می توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه های احتماعی مانند فیس بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

سه – قابلیت Tilt-shift

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

اینستاگرام و آموزش کامل قابلیت های آن

دوربین های حرفه ای با سنسورها و لنزهای بزرگ و گشادگی بالا قادر هستند تصاویری با عمق میدان کم بگیرند به صورتی که قسمتی از تصویر با فاصله خاصی از دوربین واضح بوده و بقیه تصویر تار باشد. این کار علاوه بر این که به جذابیت تصویر اضافه می کند توجه بیننده را نیز به سوژه ای خاص معطوف می کند. از آن جایی که دوربین گوشی هایمان چنین قابلیتی ندارد امکان Tilt Shift می تواند برای تصاویر ثابت به صورت مصنوعی تقریباً چنین افکتی را ایجاد کند.

برای این کار پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن از گالری روی دکمه به شکل قطره لمس کرده و دایره یا مستطیل را انتخاب کنید. حالا می توانید مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و دایره یا مستطیل فوکوس را با دو انگشت بزرگتر کرده و یا بچرخانید. اگر از این کار منصرف شدید هم می توانید دکمه ضربدر را برای بازگشت به حالت عادی لمس کنید.

چهار – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

اگر دکمه قطب نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه مند هستید در زبانه Tags می توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن ها را در اینستاگرام ندارید می توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس بوک پیدا کنید.

پنج – اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها

از آن جایی که اینستاگرام را می توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان هایی نیز برای آن پیش بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می کند، نظری می نویسد، شما را دنبال می کند و یا در عکسی تگ می شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده اند و یا چه کسانی را دنبال کرده اند.

شش – ارسال به شبکه های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت هایی مانند فیس بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.

پاسخ به چند سوال رایج:

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده ام؛ راه چاره چیست؟ تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک جا دانلود کنیم؟ اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟ اینستاگرام به صورت پیش فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی دهد اما از آن جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک گذاری تا اندازه ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل کوچک می شوند اگر از گوشی های با وضوح ۷۲۰p به بالا استفاده می کنید می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب سایت است؛ برای این کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟ برای این کار همان طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟ با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟ همان طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟ وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟ مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟ تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟ مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟ همان طور که گفتیم باید به تنظیمات بروید و با انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید.

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟ کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب مختلف و مفید و آدرس matalebemofid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: